عبدالعظیم بدخشی، ورزشکار رشته مبارزات آزاد افغانستان، به کشور برگشت. برای استقبال از این افتخار آفرین ورزش کشور، شماری از اعضای مجلس نمایندگان و باشندگان پایتخت در فرودگاه کابل رفتند و با شکوه تمام از او استقبال کردند. نیلوفر ابراهیمی عضو مجلس نمایندگان پیروزی آقای بدخشی را در تاریخ ورزش کشور بی‌پشینه می داند و […]

عبدالعظیم بدخشی، ورزشکار رشته مبارزات آزاد افغانستان، به کشور برگشت. برای استقبال از این افتخار آفرین ورزش کشور، شماری از اعضای مجلس نمایندگان و باشندگان پایتخت در فرودگاه کابل رفتند و با شکوه تمام از او استقبال کردند.

نیلوفر ابراهیمی عضو مجلس نمایندگان پیروزی آقای بدخشی را در تاریخ ورزش کشور بی‌پشینه می داند و وعده می دهد که از آقای بدخشی پشتیبانی خواهد کرد.

عبدالعظیم بدخشی در بزرگترین مسابقه سازمان “سوپرلیگ فایت” که در هند برگزار شده بود، حریف قدرتمند و با تجربه اش، “ساسشا شرما” از آلمان را در روند سوم ناک اوت کرد و به پیروزی رسید. شماری از باشندگان کابل می گویند که عبدالعظیم بدخشی یک ورزش کار تمام عیار است و به سختی توانست است جایگاه خوب در کشور به دست آورد.

عبدالعظیم بدخشی، پیش از این هفت بار مسابقه داده است که تنها یک شکست در کارنامه خود دارد. یک شنبه شب دو ورزشکار در حالی داخل قفس شدند که “ساسشا شرما” را همه پیروز میدان می دانستند و او هم توانست در روند اول و دوم امتیازات بیشتری بگیرد، اما در ثانیه های اول روند سوم، ورزشکار افغانستان از ضعف حریف استفاده کرد و با ضربه زانو، او را نقش بر زمین کرد و شش امتیاز کامل را گرفت. ضربه زانوی بدخشی به حدی قدرتمند بود که حریفش را پس از ناک اوت، مستقیما به شفاخانه انتقال داد. گفتنی است با این پیروزی، تیم دهلی هیروز که عظیم بدخشی را در ترکیب خود دارد، برابر بنگلور تایگرز برنده شد و به دیدار پایان رسید.