خبرنگاران خبرگزاری رویترز در میانمار به اتهام اطلاع رسانی از ظلم و خشونت نظامیان ارتش این کشور علیه مسلمانان روهینگیا محاکمه شده اند. روز چهارشنبه، قاضی دادگاهی در یانگون، میانمار، داد خواست وکلای مدافع این دو خبرنگار را رد کرده و گفته است که “دلایل قضایی لازم” برای دنبال کردن پرونده و محاکمه آنان وجود […]

خبرنگاران خبرگزاری رویترز در میانمار به اتهام اطلاع رسانی از ظلم و خشونت نظامیان ارتش این کشور علیه مسلمانان روهینگیا محاکمه شده اند.

روز چهارشنبه، قاضی دادگاهی در یانگون، میانمار، داد خواست وکلای مدافع این دو خبرنگار را رد کرده و گفته است که “دلایل قضایی لازم” برای دنبال کردن پرونده و محاکمه آنان وجود دارد. این دو خبرنگار رویترز در جریان تحقیق و گردآوری اسناد پیرامون کشتار مسلمانان روهینگیا توسط نیروهای امنیتی میانمار بازداشت و به در اختیار داشتن اسناد و افشای اسرار دولت این کشور متهم شده اند. اما وکلای مدافع این دو تن این اتهام ها را مردود دانسته و گفته اند اطلاعاتی که این دو خبرنگار در مورد حوادث منطقه راخین، محل سکونت مسلمانان روهینگیا به دست آوردند، شامل اسرار دولتی نبوده و آنان شخصا این اطلاعات را کسب کرده اند. با این حال، دولت میانمار به نقض آزادی رسانه ها و جلوگیری از تبادل آزادانه اطلاعات متهم است و کشورهای دیگر خواستار آزادی این خبرنگاران شده اند.