نسل کشی علیه اقلیت مسلمان روهینگیا در ایالت راخین میانمار همچنان ادامه دارد. رییس بازرسان ویژه و گروه حقیقت یاب سازمان ملل در میانمار با ارایه گزارشی به شورای امنیت این سازمان، خواستار ارجاع پرونده نسل کشی روهینگیایی ها به دادگاه بین المللی جنایی شده است. او تاکید کرده است که بررسی ها نشان می […]

نسل کشی علیه اقلیت مسلمان روهینگیا در ایالت راخین میانمار همچنان ادامه دارد. رییس بازرسان ویژه و گروه حقیقت یاب سازمان ملل در میانمار با ارایه گزارشی به شورای امنیت این سازمان، خواستار ارجاع پرونده نسل کشی روهینگیایی ها به دادگاه بین المللی جنایی شده است.

او تاکید کرده است که بررسی ها نشان می دهد در میانمار نسل کشی علیه روهینگیایی ها همچنان ادامه دارد. بر اساس گزارش بازرسان سازمان ملل ارتش میانمار، فرمانده کل ارتش میانمار به همراه پنج تن دیگراز فرماندهان این کشور عاملان اصلی هدایت و اجرای عملیات کشتار و نسل کشی و همچنین عامل سوزاندن و از بین بردن سه صد و نود روستای محل اقامت روهینگیایی ها استند. او همچنان بازگشت پناهجویان از بنگلادیش به خانه های شان نامناسب خوانده است. این اظهارات درحالی مطرح می شود که دولت و ارتش میانمار تاکنون همه اتهام ها علیه خود را رد کرده است.