وزارت کار و امور اجتماعی اعلام کرده است که در سال روان شش صدو هشتاد هزار شغل جدید ایجاد خواهد شد. وزیر کار و امور اجتماعی می گوید که میزان بیکاری در افغانستان حدود یک اعشاریه نه میلیون گفته شده؛ اما این رقم به دلیل عودت مهاجرین و افزایش نیروی کارهیچ وقتی ثابت بوده نمی‌ […]

وزارت کار و امور اجتماعی اعلام کرده است که در سال روان شش صدو هشتاد هزار شغل جدید ایجاد خواهد شد. وزیر کار و امور اجتماعی می گوید که میزان بیکاری در افغانستان حدود یک اعشاریه نه میلیون گفته شده؛ اما این رقم به دلیل عودت مهاجرین و افزایش نیروی کارهیچ وقتی ثابت بوده نمی‌ تواند.

در پی نشر گزارش پنجاه و یک درصدی فقر در کشور، وزارت کار و امور اجتماعی اعلام کرده است که در سال روان خورشیدی شش صد و هشتاد هزار شغل جدید ایجاد می ‌شود.

فیض الله ذکی وزیر کار و امور اجتماعی در کارگاه سه روزه ‌ای که زیر عنوان “هماهنگی استراتیژیک” با اشتراک رییسان ولایت ها این وزارت به هدف آشنایی آنها با قوانین و مقرره‌ ای جدید در کابل برگزار شده بود گفت که مطابق آخرین ارقامی که ارایه شده، میزان بیکاری در افغانستان حدود یک اعشاریه نه میلیون گفته شده؛ اما این رقم به دلیل عودت مهاجرین و افزایش نیروی کار هیچ وقتی ثابت بوده نمی‌ تواند.

به گفته وی، درسال گذشته حکومت افغانستان پنجصد هزار شغل مستقیم و غیر مستقیم را برای شهروندان ایجاد کرده بود؛ اما در سال جاری حدود شش صد و هشتاد هزار شغل جدید ایجاد می ‌شود.

وزیرکار می‌ گوید که ایجاد اشتغال در آجندای اصلی حکومت قرار گرفته و به این دلیل مقرره‌های جدید وضع شده و با رییسان ولایتی وزارت کار در ولایات شریک می ‌شود. به گفته او، هدف اصلی وضع مقرره ‌های جدید، تحقق تغیرات بنیادی در وزارت کار و آشنایی مدیران کار افغانستان با فراخوان سازمان بین المللی کار در مورد وضعیت آینده کار در کشور است.

روز یکشنبه اداره احصاییه اعلام کرد که بیش از نیمی از جمعیت کشور با فقر چند بُعدی رو به رو استند.

بر بنیاد گزارش این اداره، پنجاه و یک اعشاریه هفت درصد شهروندان کشور که هفده میلیون و نه صد هزار تن را شامل می ‌شود با “فقر چند بُعدی” دست و پنجه نرم می ‌کنند.