از هشتم ثور سالروز پیروزی مجاهدین طی همایشی در ارگ ریاست جمهوری بزرگداشت شد. سخنرانان این همایش هشت ثور را روز حماسه آفرین و نقطه عطف در تاریخ معاصر کشور یاد کردند. از هشتم ثور، بیست و هفتمین سالروز پیروزی مجاهدین به گونه ای رسمی طی همایشی در ارگ ریاست جمهوری گرامیداشت شد. در این […]

از هشتم ثور سالروز پیروزی مجاهدین طی همایشی در ارگ ریاست جمهوری بزرگداشت شد. سخنرانان این همایش هشت ثور را روز حماسه آفرین و نقطه عطف در تاریخ معاصر کشور یاد کردند.

از هشتم ثور، بیست و هفتمین سالروز پیروزی مجاهدین به گونه ای رسمی طی همایشی در ارگ ریاست جمهوری گرامیداشت شد. در این همایش افزون بر مقام های حکومتی و رهبران جهادی، شماری از اعضای شورای ملی و شهروندان کشور نیز شرکت کردند. سخنرانان این همایش هشتم ثور را روز حماسه آفرین در تاریخ معاصر کشور عنوان کردند.

رییس جمهورغنی در این همایش افزون بر مهم شمردن هشتم ثور، بر جمع آوری خاطرات دوران جهاد و معرفی فرماندهان جهادی تاکید کرد. آقای غنی گفت که جمع آوری خاطرات دوران جهاد سبب می شود که نسل کنونی و نسل های اینده از روز هشتم ثور و افتخارات این روز آگاهی درست پیدا کنند.

درهمین حال، شماری از رهبران جهادی از کمرنگ برگزار شدن همایش گرامیداشت از هشتم ثور ابراز نا رضایتی می کنند. استاد عبدرب الرسول سیاف از رهبران جهادی می گوید که حکومت باید به گونه ای شکوهمند از هشتم ثور و سالروز پیروزی مجاهدین گرامیداشت کند.

بیست و هفت سال پیش از امروز در چنین روزی، مجاهدین کشور پس از چهارده سال مبارزه و مجاهدت به پیروزی رسیدند. این پیروزی هزینه سنگین به مردم افغانستان داشت، از جمله یک و نیم میلیون شهید و بالاتر از چهار میلیون مهاجر و میلیون ها معلوم.