احمد یوسف نورستانی رییس پیشین کمیسیون انتخابات توسط دادگاه مبارزه با جرایم سنگین به سیزده ماه زندان و پرداخت یک میلیون افغانی جریمه محکوم شده است. دادستانی مدعی است که آقای نورستانی در سال دوهزار و نه میلادی که والی ولایت هرات بود مبلغ یک میلیون افغانی را از پول “تصدی ملی بس” برداشته و […]

احمد یوسف نورستانی رییس پیشین کمیسیون انتخابات توسط دادگاه مبارزه با جرایم سنگین به سیزده ماه زندان و پرداخت یک میلیون افغانی جریمه محکوم شده است.

دادستانی مدعی است که آقای نورستانی در سال دوهزار و نه میلادی که والی ولایت هرات بود مبلغ یک میلیون افغانی را از پول “تصدی ملی بس” برداشته و دوباره به خزانه دولت برنگردانده است. آقای نورستانی در دادگاه حضور نداشت و این حکم در غیاب او صادر شد. آقای نورستانی، ریاست کمیسیون انتخابات را در سال دوهزار و چهارده به عهده داشت که انتخابات ریاست‌ جمهوری پیشین را هم برگزار کرد. او در این زمان به دلیل جنجال‌های انتخاباتی، به یکی از چهره ‌های خبرساز در افغانستان تبدیل شد. انتخابات تحت مدیریت او در نهایت منجر به تشکیل حکومت وحدت ملی شد. او در آن زمان متهم به سوء مدیریت شد و کمیسیون تحت رهبری او به تقلب متهم شد.