حلول عید سعید قربان را که نماد فداکاری حضرت ابراهیم خلیل‎الله ‌و حضرت اسماعیل ذبیح‎الله علیهما الصلوه والسلام برای اهداف متعالی است، به همه مردم مجاهد و فداکار افغانستان تبریک می‎گویم. آرزو می‎کنم که روزهای عید سعید قربان در فضای امن برگزار شود ‌و مردم بتوانند خوشی‎های شان را با هم جشن بگیرند. نکته‎ای را […]

حلول عید سعید قربان را که نماد فداکاری حضرت ابراهیم خلیل‎الله ‌و حضرت اسماعیل ذبیح‎الله علیهما الصلوه والسلام برای اهداف متعالی است، به همه مردم مجاهد و فداکار افغانستان تبریک می‎گویم.

آرزو می‎کنم که روزهای عید سعید قربان در فضای امن برگزار شود ‌و مردم بتوانند خوشی‎های شان را با هم جشن بگیرند. نکته‎ای را که می‎خواهم مطرح کنم، این است که هر یکی از ما و شما، باید به عنوان یکی از مسوولیت‎های ملی خویش، بخشی از خوشی‎های خویش را با خانواده های شهدای نیروهای دفاعی و امنیتی ‌و قربانیان تروریزم شریک بسازیم.

هموطن عزیز!

ما درحالی از عید سعید قربان به عنوان یکی از جشن‎های باشکوه خویش بزرگداشت می‌کنیم که همه تلاش‎های ملی و بین‎‎المللی برای پایان دادن به چهار دهه جنگ تحمیلی ادامه دارد.

مردم افغانستان طی دوره های پر افتخار جهاد و مقاومت در برابر تجاوز و ‌مداخلات بیرونی، برای پاسداری از ارزش‎های دینی، نگه‎داری استقلال و حاکمیت ملی و برپایی نظام مبتنی بر حقوق شهروندی که نماد عینی مشارکت جمعی    همه مردم افغانستان باشد، قربانی‎های بی‎شماری داده اند. اکنون پاسداری از این ارزش‎ها، مسوولیت جمعی ما است که بدون دست‎یابی به یک صلح پایدار میسر نیست.

ما باور داریم که پایداری صلح و امنیت، به شفافیت، همه شمولی و عادلانه بودن این پروسه وابسته‎گی جدی دارد. از همین‎رو، ما پیوسته تأکید کرده‎ایم که در هرگونه توافق صلح، باید مطالبات جمعی و خطوط سرخ جامعه ما درنظر گرفته شود.

هموطن عزیز!

ما همچنان در آستانه رفتن به پای صندوق‎های رأی قرار داریم تا برای رهبری و مدیریت نظام و کشور خویش، تصمیم بگیریم. فلسفه انتخابات، چرخش رهبری و مدیریت نظام برای تحول و تغییر مثبت می‎‎باشد و باور دارم که مردم به هدف تأمین ثبات پایدار، با همگرایی تغییر و‌ چرخش در رهبری نظام را رقم خواهند زد.

امیدوارم که مردم ما به زودی شاهد تغییر مثبت برای تأمین صلح عادلانه، ثبات پایدار و تقویت حاکمیت ملی و مردم‎سالاری باشند.

در اخیر یکبار دیگر حلول عید سعید قربان را به همه مردم قهرمان افغانستان تبریک می‎گویم.

صلاح‎الدین ربانی

رئیس جمعیت اسلامی افغانستان

و وزیر امورخارجه