ریاست جمهوری بحث و توافق بر سر چگونگی نظام آینده افغانستان میان نمایندگان امریکا و طالبان را در مذاکرات قطر رد کرده است. سخنگوی ریاست جمهوری می گوید که نظام آینده را مردم افغانستان در لویه جرگه مشورتی صلح تعیین کرده اند. صدیق صدیقی سخنگوی ریاست جمهوری می گوید که حکومت افغانستان منتظر است تا […]

ریاست جمهوری بحث و توافق بر سر چگونگی نظام آینده افغانستان میان نمایندگان امریکا و طالبان را در مذاکرات قطر رد کرده است. سخنگوی ریاست جمهوری می گوید که نظام آینده را مردم افغانستان در لویه جرگه مشورتی صلح تعیین کرده اند.

صدیق صدیقی سخنگوی ریاست جمهوری می گوید که حکومت افغانستان منتظر است تا دور نهم گفتگوهای صلح در قطر پایان یابد و آقای خلیلز‌اد در سفر به کابل از جزییات آن گزارش خود را به ارگ ریاست جمهوری شریک کند.

برخی حلقات سیاسی نزدیک به طالبان گفته اند که امریکا با تغییر نظام آینده افغانستان از جمهوریت به امارت،  طالبان را قناعت داده است که با حضور هشت هزار و ششث صد سرباز امریکایی در افغانستان توافق کنند. در تازه ترین مورد دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا گفته است هیچ توافقی در پیوند به خروج نیروهای امریکایی با طالبان صورت نگرفته است. آقای ترامپ تأکید کرده است:”مذاکرات امریکا با طالبان در مسیر خوب در حرکت است. تا هنوز هیچ توافقی در مورد خروج نیروهای امریکایی صورت نگرفته است”.

این سخنان در حالی مطرح می شود که منابع نزدیک به گروه طالبان می‌گویند که اظهارات رییس جمهور امریکا مبنی بر حفظ شماری از نیروهای خارجی در افغانستان پس از توافقات صلح، مذاکرات صلح دوحه را متاثر ساخته است.