محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین گفته است که ظلم آمریکا پایان ندارد. آقای عباس در واکنش به سخنان اخیر مایک پمپیو وزیر خارجه آمریکا که شهرک سازی های اسراییل در سرزمین های اشغالی فلسطین را غیرقانونی ندانسته است، گفته که حق با ماست و هرگز تصمیمات دولت آمریکا را نمی‌پذیریم؛ همان طور که تصمیمات […]

محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین گفته است که ظلم آمریکا پایان ندارد. آقای عباس در واکنش به سخنان اخیر مایک پمپیو وزیر خارجه آمریکا که شهرک سازی های اسراییل در سرزمین های اشغالی فلسطین را غیرقانونی ندانسته است، گفته که حق با ماست و هرگز تصمیمات دولت آمریکا را نمی‌پذیریم؛ همان طور که تصمیمات پیشین آن‌ها را نپذیرفتیم.

او همچنان تاکید کرده که قدس پایتخت ابدی فلسطین است که توسط رژیم اسراییل اشغال شده است. وزیر خارجه آمریکا دوشنبه‌ گذشته اعلام کرده بود که دولت ترامپ دیگر شهرک ‌سازی رژیم اسراییل در کرانه باختری را مغایر با قوانین بین‌ المللی نمی داند. اما به تازگی پیش از یکصدو سی نماینده کنگره آمریکا با این سخنان آقای پمپیو مخالفت کردند. اتحادیه اروپا و دیگر مقام های فلسطینی در واکنش به سخنان وزیر خارجه آمریکا، شهرک سازی های اسراییل در سرزمین های اشغالی فلسطین را غیرقانونی خوانده اند.