دبیرکل ناتو گفته است که بهترین شیوه حمایت از روند صلح در افغانستان، حمایت از نیروهای امنیتی این کشور است. دبیرکل ناتو تأکید کرده است لازم است به طالبان فهمانده شود که رسیدن به پیروزی از طریق جنگ برای شان امکان پذیر نیست. دبیرکل ناتو در پایان نشست سران کشورهای عضو این سازمان در لندن […]

دبیرکل ناتو گفته است که بهترین شیوه حمایت از روند صلح در افغانستان، حمایت از نیروهای امنیتی این کشور است. دبیرکل ناتو تأکید کرده است لازم است به طالبان فهمانده شود که رسیدن به پیروزی از طریق جنگ برای شان امکان پذیر نیست.

دبیرکل ناتو در پایان نشست سران کشورهای عضو این سازمان در لندن گفته است که بهترین کار حمایت از روند صلح در افغانستان، حمایت از نیروهای امنیتی این کشور است تا طالبان بدانند که امکان پیروزی در میدان جنگ را ندارند. او همچنان از تلاش‌ ها برای از سر گیری مذاکرات صلح با طالبان نیز استقبال کرده است.

ینس ستولتنبرگ دبیرکل ناتو گفته است: “ناتو از گفتگوهای صلح حمایت کرده است چون باور داریم که به یک راه حل سیاسی برای افغانستان نیاز داریم. امریکا با ناتو و سایر شرکا، در جریان این روند، همواره از نزدیک مشورت کرده است.”

با این حال، دبیرکل ناتو تاکید کرده لازم است به طالبان فهمانده شود که رسیدن به پیروزی از طریق جنگ برای شان امکان پذیر نیست.

ینس ستولتنبرگ افزوده است: “ما باور داریم که بهترین شیوه‌ ای که ناتو می‌ تواند از تلاش‌ های صلح حمایت کند، آموزش، همکاری و مشوره دهی به نیروهای امنیتی افغانستان است تا طالبان بدانند که هرگز برنده میدان جنگ نخواهند شد.”

این در حالیست است زلمی خلیلزاد، فرستاده ویژه امریکا برای صلح افغانستان در سفر به کابل با رهبران حکومت وحدت ملی و شماری از سیاستگران کشور دیدار کرده است. براساس معلومات دفتر رسانه ای ریاست اجرایی، آقای خلیلزاد در دیدار با عبدالله عبدالله و شماری از سیاستگران دیگر در کاخ سپیدار، درباره سفر خود به افغانستان و تلاش های امریکا برای رسیدن به توافق صلح با گروه طالبان صحبت کرده است. دفترسانه ای ریاست اجرایی گفته که سیاستگران کشور بر کاهش خشونت ها به عنوان پیش شرط گفتگوهای صلح تأکید کرده اند. قرار است آقای خلیلزاد از کابل به دوحه رفته و گفتگوهای غیررسمی خود را با نمایندگان طالبان ادامه بدهد.