کمیسیون شکایات انتخاباتی می گوید که تاکنون بررسی های این کمیسیون در مورد شکایت های انتخاباتی تمام نشده است. یک عضو کمیسیون شکایات می گوید که اگر شکایت های مستند باشد، می توند بر نتایج انتخابات تاثیر بگذارد. معاون دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان گفته است که اگر انتخابات به دور دوم برود، […]

کمیسیون شکایات انتخاباتی می گوید که تاکنون بررسی های این کمیسیون در مورد شکایت های انتخاباتی تمام نشده است. یک عضو کمیسیون شکایات می گوید که اگر شکایت های مستند باشد، می توند بر نتایج انتخابات تاثیر بگذارد.

معاون دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان گفته است که اگر انتخابات به دور دوم برود، این نهاد از تمامی راه های ممکن استفاده خواهد کرد تا کمیسیون انتخابات بتواند دور دوم انتخابات را هرچه زود تر برگزار کند. معاون دفتر معاونت سازمان ملل می گوید که این نهاد در حال آماده کردن برنامه احیتاطی برای دور دوم انتخابات است. درهمین حال، شماری از اعضای کمیسیون شکایات انتخاباتی می گویند که تاکنون بررسی ها در مورد شکایت های به پایان نرسیده و اگر شکایت ها مستند باشد، روی نتایج انتخابات تاثیر خواهد گذاشت.

چشمن شاه اعتمادی، عضو کمیسیون شکایات انتخاباتی می گوید که در حال حاضر روند رسیدگی به شکایات ها در پنج ولایت پایان یافته است و تا ختم هفته روان این روند در تمام ولایت ها به استثنای کابل و کندهار به پایان خواهد رسید.

این عضو کمیسیون شکایات انتخاباتی همچنان می گوید که به شکایت های انتخاباتی به گونه مسلکی و بیطرفانه رسیدگی خواهد شد.