احزاب جمعیت اسلامی افغانستان و حزب وحدت اسلامی افغانستان با انتشار اعلامیه هایی عبدالله عبدالله را پیروز انتخابات ریاست جمهوری ششم میزان خوانده و این پیروزی تبریک گفته است. این احزاب گفته است که آرزو دارند آقای عبدالله به عنوان رییس جمهوری منتخب مردم افغانستان، آرزوهای جمعی آنان را به کرسی بنشاند. جمعیت اسلامی افغانستان […]

احزاب جمعیت اسلامی افغانستان و حزب وحدت اسلامی افغانستان با انتشار اعلامیه هایی عبدالله عبدالله را پیروز انتخابات ریاست جمهوری ششم میزان خوانده و این پیروزی تبریک گفته است. این احزاب گفته است که آرزو دارند آقای عبدالله به عنوان رییس جمهوری منتخب مردم افغانستان، آرزوهای جمعی آنان را به کرسی بنشاند.

جمعیت اسلامی افغانستان در اعلامیه خود گفته است که این حزب اعلام پیروزی دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی به ریاست عبدالله عبدالله را تبریک گفته و ‌‌از آن به صورت همه جانبه حمایت می کند. جمعیت اسلامی تأکید کرده است که این پیروزی، بازتاب اراده مردم در راستای مردم سالاری است. به باور این حزب اعلام پیروزی دسته ثبات و همگرایی، تلاش تقلب کاران برای کودتای نرم علیه اراده جمعی مردم افغانستان را خنثا کرده است.

در اعلامیه جمعیت اسلامی تأکید شده که مردم آرزو دارند تا عبدالله عبدالله به عنوان رییس جمهور منتخب، در راستای به کرسی نشاندن اراده جمعی مردم و اعمال حاکمیت ملی مطابق قانون اساسی گام برادرد. جمعیت اسلامی افغانستان همچنان تأکید کرده که حکومت منتخب مردمی، اقدامات لازم حقوقی را علیه مفسدانی که در جعل و تقلب دست داشتند از مجرای ارگانهای عدلی و قضایی روی دست گیرد.

در همین حال، حزب وحدت اسلامی افغانستان به رهبری استاد محمد کریم خلیلی نیز در اعلامیه ای گفته است که دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی براساس آرای شفاف و بایومتریک ‌شده پیروز انتخابات است و حمایت همه جانبه خود را از این پیروزی اعلام می کند. این حزب ابراز امیدواری کرده که عبدالله عبدالله پس از تشکیل حکومت، اقدامات لازم را برای تحکیم قانون انجام دهد.