برنی سندرز از نامزدان حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفته است که در صورت پیروزی در این انتخابات، سفارت آمریکا را دوباره به تلبیب پایتخت اسراییل انتقال خواهد داد. آقای سندرز، در تازه ترین مناظره تلویزیونی دموکرات ها در ایالت کارولینای جنوبی، با بیان این مطلب، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسراییل را […]

برنی سندرز از نامزدان حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفته است که در صورت پیروزی در این انتخابات، سفارت آمریکا را دوباره به تلبیب پایتخت اسراییل انتقال خواهد داد.

آقای سندرز، در تازه ترین مناظره تلویزیونی دموکرات ها در ایالت کارولینای جنوبی، با بیان این مطلب، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسراییل را یک شخص “مرتجع و نژادپرست” خوانده است. او نشست سالانه کمیته روابط عمومی آمریکا و اسراییل  آیپک که قرار است در واشگتن برگزار شود را جایگاهی برای ابراز افکار “متعصبانه” خوانده و گفته است که در آن اشتراک نخواهد کرد. آقای سندرز همچنان تاکید کرده است که نباید رنج مردم فلسطین نادیده گرفته شود. این درحالیست که دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم اسراییل به رسمیت می شناسد و سفارت آمریکا در این کشور را از تلبیب به بیت المقدس منتقل کرده است.