همزمان با امضای توافقنامه صلح در دوحه، دبیرکل ناتو به کابل آمده و با عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت دیدار کرده است. دفتر رسانه ای ریاست اجرایی با نشر خبرنامه ای گفته است که در این دیدار، رییس اجرایی حکومت از کمک ‌ها و حضور ناتو در افغانستان برای مبارزه با تروریزم قدردانی کرده است. […]

همزمان با امضای توافقنامه صلح در دوحه، دبیرکل ناتو به کابل آمده و با عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت دیدار کرده است. دفتر رسانه ای ریاست اجرایی با نشر خبرنامه ای گفته است که در این دیدار، رییس اجرایی حکومت از کمک ‌ها و حضور ناتو در افغانستان برای مبارزه با تروریزم قدردانی کرده است. دبیرکل ناتو ابراز امیدواری کرده که امضای توافق صلح امریکا با طالبان زمینه را برای استقرار صلح و ثبات دایمی در افغانستان فراهم کند. دبیرکل ناتو همچنان تاکید کرده است که ناتو به حضور و کمک های خود برای نیروهای امنیتی افغانستان به اساس تعهدات خود ادامه خواهد داد.

ینس ستولتنبرگ، دبیرکل ناتو در سفر به کابل با عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت دیدار کرده است. در این دیدار دو طرف روز شنبه را برای مردم افغانستان یک روز تاریخی و سرنوشت ساز خوانده اند. دفتر رسانه ای ریاست اجرایی حکومت با نشر خبرنامه ای گفته است که در این دیدار دبیر کل ناتو گفته است که حضور و کمک ‌های ناتو مشروط به بهبود وضعیت و شرایط در افغانستان است.

دبیر کل ناتو گفت: ما به حضور و کمک‌ های خود برای نیروهای مسلح افغانستان به اساس تعهدات خود ادامه می ‌دهیم. این حضور و کمک‌ ها مشروط به بهبود وضعیت و شرایط در افغانستان است و تا آن زمان ما در کنار حکومت افغانستان هستیم.

دبیر کل ناتو همچنان ابراز امیدواری  کرده است که امضای توافقنامه صلح امریکا و طالبان بتواند زمینه را برای استقرار صلح و ثبات دایمی در آن کشور فراهم کند.

دبیرکل ناتو گفت: ناتو قضیه را از نزدیک دنبال می ‌کند و در جریان مذاکرات قرار داشت.

درهمین حال، عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت از حضور و کمک ‌های ناتو در امر مبارزه با تروریزم در افغانستان قدردانی کرده است. عبدالله عبدالله تاکید کرد که صلح از اولویت ‌های حکومت و مردم افغانستان است و امضای توافقنامه میان امریکا و طالبان نخستین گام در این راه به شمار می‌رود.

در این دیدار دو طرف در مورد آغاز مذاکرات بین‌الافغانی، آتش بس دایمی و استفاده بیشتر از فرصت برای دست ‌یافتن به صلح دایمی در افغانستان نیز تاکید کرده اند.

از سویی هم ریاست اجرایی حکومت گفته است که ناروی برای میزبانی مذاکرات بین‌الافغانی ابراز آمادگی کرده است. اودن هالورسن، معاون وزارت امور خارجه ناروی با عبدالله عبدالله دیدار کرده و گفته است که تمامی طرف‌ها با “تدبیر” با تحولات برخورد کنند و از فرصت ایجاد شده برای تامین صلح در افغانستان استفاده کنند. آقای هالورسن همچنان از ادامه کمک ‌های کشورش برای افغانستان اطمینان داده است.