کاخ کرملین اعلام کرده که ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه در گفتگویی تلفنی، بشار اسد همتای سوری خود را در جریان جزییات توافق آتش بس روسیه و ترکیه در ادلب سوریه قرار داده است. طرفین جزییات چندانی در خصوص این مکالمه تلفنی منتشر نکرده اند و کرملین تنها به بیان کلیاتی از این گفتگو اکتفا […]

کاخ کرملین اعلام کرده که ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه در گفتگویی تلفنی، بشار اسد همتای سوری خود را در جریان جزییات توافق آتش بس روسیه و ترکیه در ادلب سوریه قرار داده است.

طرفین جزییات چندانی در خصوص این مکالمه تلفنی منتشر نکرده اند و کرملین تنها به بیان کلیاتی از این گفتگو اکتفا کرده است. بشار اسد در این گفتگو از آنچه حمایت های بی‌دریغ روسیه در مبارزه با تروریسم در سوریه خوانده، از همتای روس خود سپاسگزاری کرده است. این درحالیست که بعد از چندین روز پرتنش در ولایت ادلب میان ارتش و نیروهای حامی بشار اسد از یک سو، و ارتش و شبه نظامیان تحت حمایت ترکیه از سوی دیگر، سرانجام روز پنجشنبه و به دنبال توافق میان رییسان جمهور روسیه و ترکیه، در ولایت ادلب آتش بس اعلام شد. در درگیری های روزهای اخیر ده ها سرباز ارتش ترکیه کشته شدند و ترکیه سه فروند جنگنده نیروی هوایی سوریه را در ادلب سرنگون کرد. بر اساس توافق روز پنجشنبه، پوتین و اردوغان، انقره و مسکو بر سر نظارت بر منطقه کاهش تنش در شهرک های نزدیک ادلب و همچنین گشت زنی های مشترک با یکدیگر به توافق رسیده اند.