علی لاریجانی رییس مجلس نمایندگان ایران، خواستار لغو تحریم های آمریکا از جمله تحریم های پزشکی این کشور علیه ایران شده است. آقای لاریجانی امروز در نامه‌ های جداگانه خطاب به رییس اتحادیه جهانی بین‌ المجالس، دبیرکل اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، دبیرکل اتحادیه مجالس پارلمانی آسیا و نیز رییسان مجالس کشورهای اسلامی […]

علی لاریجانی رییس مجلس نمایندگان ایران، خواستار لغو تحریم های آمریکا از جمله تحریم های پزشکی این کشور علیه ایران شده است.

آقای لاریجانی امروز در نامه‌ های جداگانه خطاب به رییس اتحادیه جهانی بین‌ المجالس، دبیرکل اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، دبیرکل اتحادیه مجالس پارلمانی آسیا و نیز رییسان مجالس کشورهای اسلامی و آسیایی با بیان این مطلب، تحریم‌ های پزشکی، دارویی و وسایل آزمایشگاهی را موانعی در مسیر مهار شیوع کرونا در ایران توصیف کرده و خواهان لغو فوری این تحریم ها شده است. پیش از این محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران نیز در توییتی از تحریم ‌های آمریکا علیه ایران انتقاد کرده و نوشته بود که دونالد ترامپ به گونه بدخواهانه ای تحریم های غیرقانونی آمریکا را با هدف خالی کردن منابع مورد نیاز ایران برای مقابله با بیماری کرونا افزایش می دهد. او از جهانیان خواسته بود تا در مقابله به گفته او تروریزم پزشکی آمریکا علیه ایران، سکوت نکنند.