آیت الله علی خامنه ای رهبر ایران در پیام نوروزی خود سال گذشته را دوره ای “پرتلاطم” برای کشورش خوانده است. او گفته است که سال گذشته خورشیدی در ایران با سیل آغاز و با شیوع ویروس کرونا تمام شد. آقای خامنه ای، جان باختن قاسم سلیمانی فرمانده شاخه قدس سپاه پاسداران ایران را نقطه […]

آیت الله علی خامنه ای رهبر ایران در پیام نوروزی خود سال گذشته را دوره ای “پرتلاطم” برای کشورش خوانده است. او گفته است که سال گذشته خورشیدی در ایران با سیل آغاز و با شیوع ویروس کرونا تمام شد. آقای خامنه ای، جان باختن قاسم سلیمانی فرمانده شاخه قدس سپاه پاسداران ایران را نقطه اوج حوادث سال گذشته در کشورش خوانده است.

سال جدید خورشیدی در حالی آغاز می شود که بیماری کووید- ۱۹ یا کرونا بر بسیاری از کشورهای جهان از جمله کشورهای آسیایی و خاورمیانه، سایه افگنده است. کشورهای مختلفی در برابر این بیماری دست به تمهیدات و تدابیر جدی زده است که تا مرز قطع روابط، قرنطین شدن شهرها و لغو تجلیل ها و مراسم عمومی و باستانی پیش رفته است.

با این حال، آیت الله علی خامنه ای، رهبر ایران در پیام جدید خود به مناسبت سال نو خورشیدی، سال گذشته را سال پرتلاطم و پرحوادث خوانده است. او در پیام خود گفته است که سال گذشته در ایران با سیل آغاز شد و با سرایت ویروس کرونا تمام شد. آقای خامنه ای، به تحریم های آمریکا و ترور قاسم سلیمانی توسط آمریکا نیز اشاره کرده و گفته است که در طول سال گذشته حوادث گوناگونی مانند زلزله و تحریم ها در ایران پدیدار شد، اما اوج این حوادث، جان باختن فرمانده قاسم سلیمانی، فرمانده شاخه قدس سپاه پاسداران ایران بود.

قاسم سلیمانی فرمانده سپاه پاسداران ایران، روز سوم جنوری سال ۲۰۲۰ میلادی در حمله موشکی یک جنگنده آمریکایی به همراه ابومهدی المهندس از فرماندهان کتائب حزب الله عراق و چند تن دگیر از همراهان شان جان باخت.

او با اشاره به تحریم های آمریکا علیه ایران گفته است که این تحریم ها تاکنون در کنار ضررهایش، سودهایی نیز برای ایران داشته است. به گفته وی، تحریم های آمریکا ایران را وادار کرده است که به فکر تهیه لوازم زندگی و نیازهای این کشور از طریق امکانات داخلی باشد. او این فرصت را غنیمت دانسته و بر ادامه آن تاکید کرده است.

با این همه حسن روحانی رییس جمهور ایران گفته است که در سال گذشته صنعت نفت در شدیدترین تحریم تاریخی قرار گرفت و فشارها از هر سو بر اقتصاد ایران وارد شد، اما ملت ایران در برابر این سختی ها مقاومت کرد و حماسه آفرید. او اوفزده که باوجود همه فشارها، در نه ماه سال گذشته، رشد اقتصادی ایران مثبت بوده و تورم در حد ممکن مهار شده است.