حسن روحانی رییس جمهور ایران می گوید که تحریم های امریکا علیه ایران سبب شده است تا توان مردم ایران در مبارزه با ویروس کرونا کاهش یابد. آقای روحانی گفته است تحریم های امریکا در شرایط کنونی به دلیل شیوع ویروس کرونا در ایران، سبب جان باختن شهروندان ایران نیز شده است. از سویی هم […]

حسن روحانی رییس جمهور ایران می گوید که تحریم های امریکا علیه ایران سبب شده است تا توان مردم ایران در مبارزه با ویروس کرونا کاهش یابد. آقای روحانی گفته است تحریم های امریکا در شرایط کنونی به دلیل شیوع ویروس کرونا در ایران، سبب جان باختن شهروندان ایران نیز شده است. از سویی هم رییس جمهور امریکا بر ادامه تحریم ها علیه ایران تاکید کرده است.

حسن روحانی رییس جمهور ایران در نامه ‌ای خطاب به مردم امریکا نوشته است که تحریم ‌ها موجب شده توان مردم ایران در مبارزه با ویروس کرونا کاهش یابد و حتی برخی از شهروندان ایران به علت این تحریم‌ ها جان خود را از دست بدهند. آقای روحانی در این نامه نوشته دولت امریکا با تداوم تحریم ها به یاری ویروس کرونا در ایران شتافته است. به گفته آقای روحانی، مردم ایران، علاوه بر بحران جهانی ناشی از هجوم ویروس کرونا، تحت بی‌ رحمانه ‌ترین تروریزم اقتصادی امریکا در تاریخ قرار گرفته ‌اند و دولت امریکا همچنان حاضر نیست دست از سیاست فشار حداکثری خود بردارد. آقای روحانی مقابله با ویروس جدید کرونا را وظیفه جهانی خوانده و نوشته است که هر سیاست کوته بینانه و خصمانه ‌ای که بخواهد موجب تضعیف نظام پزشکی و محدویت منابع مالی در مدیریت بحران در ایران شود، تاثیر مستقیم بر روند مبارزه در سایر کشورها خواهد داشت. او از مردم امریکا خواسته است تا بر سر دولت این کشور با صدای بلند فریاد برآورند.

این در حالیست که  دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا بر تداوم تحریم ایران تاکید کرده است. پیش از این مایک پمپیو وزیر خارجه امریکا در حالی که در هفته گذشته چندین تحریم جدید علیه ایران اعمال کرد، مدعی شد که تمام دنیا باید بدانند که کمک‌ های حیاتی به ایران، مشمول مجازات نمی شود. او گفت که هیچ مجازاتی در مورد ارسال داروها و کمک ‌های اولیه به ایران وجود ندارد. اما مقام های ایران در واکنش می گویند که به جای دلسوزی ریا کارانه، تحریم های اقتصادی و درمانی را متوقف کنید. براساس آخرین گزارشها، نزده هزار و شش صدو چهل و چهار تن در ایران به ویروس کرونا مبتلا و بیش یکهزار و چهارصد و سی و سه تن جان خود را بر اثر ویروس کرونا از دست داده اند.