روسیه و پاکستان خواهان لغو تحریم های آمریکا علیه ایران شده اند. معاون وزیر امور خارجه روسیه با انتقاد از آمریکا، خواستار پایان دادن به تحریم های این کشور علیه ایران در شرایط که ایران با بحران ویروس کرونا درگیر است، شده است. سرگی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه ضمن انتقاد تند از آمریکا، خواستار […]

روسیه و پاکستان خواهان لغو تحریم های آمریکا علیه ایران شده اند. معاون وزیر امور خارجه روسیه با انتقاد از آمریکا، خواستار پایان دادن به تحریم های این کشور علیه ایران در شرایط که ایران با بحران ویروس کرونا درگیر است، شده است.

سرگی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه ضمن انتقاد تند از آمریکا، خواستار پایان دادن به تحریم های این کشور علیه ایران شده است. به گزارش وزارت امور خارجه روسیه، آقای ریابکوف گفته است که روسیه بار دیگر از آمریکا درخواست کرده است تا از سیاست به کارگیری تحریم های یکجانبه در مورد ایران که در وضعیت کنونی بخاطر شیوع کرونا با کمبود امکانات برای حل مسایل صحی مواجه است، صرف نظر کند. این دومین مقام دیپلماتیک روسیه است که در یک هفته اخیر خواهان لغو تحریم های آمریکا علیه ایران شده است. پیش از این یوری اوشاکوف دستیار رییس جمهور روسیه در گفتگو با کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه بر حمایت روسیه از ایران علیه تحریم‌ های آمریکا تاکید کرده بود.

از سویی هم کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه در گفتگو با خبرگزاری تاس روسیه، خواهان لغو تحریم های آمریکا علیه ایران شده و گفته است که آمریکا باید در سطح بین المللی در رابطه به وضع تحریم های خود پاسخگو باشد. این در حالیست که حسن روحانی رییس جمهور ایران روز یکشنبه در نامه ‌ای خطاب به مردماآمریکا، از کاهش توان مردم ایران در مقابله با ویروس کرونا به دلیل تحریم های آمریکا سخن گفته است. با این همه مایک پمپیو وزیر خارجه آمریکا روز یکشنبه مدعی شده است که همه دنیا باید بدانند که کمک‌ های حیاتی، ارسال داروها و کمک ‌های اولیه به ایران مشمول مجازات نمی شود. اما مقام های ایران در واکنش می گویند که به جای دلسوزی ریا کارانه، تحریم های اقتصادی و درمانی را متوقف کنید.

با این همه، خبرگزاری ایرنا به نقل از وزارت خارجه پاکستان گزارش داده است که شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان نگرانی خود را نسبت به تداوم تحریم های اقتصادی ایران در کار مبارزه با ویروس کرونا اعلام کرده و گفته است که تلاش های دیپلماتیک اسلام آباد برای کمک به لغو این تحریم ها آغاز شده است. آقای قریشی تاکید کرده است که براساس رویکرد انسان دوستانه و تضمین سلامت مردم، تحریم های اقتصادی ایران باید لغو شود.