مقام های ارتش ایران، از آماده گی نیروهای این کشور برای اجرای رزمایش دفاع حمله بیولوژیکی خبر داده اند. مقام های ارتش ایران گفته اند که دستور اجرای این رزمایش را رهبر ایران داده است. دیروز رهبر ایران، آمریکا را به تولید ویروس کرونا متهم کرد و گفت که ایران به همین دلیل از آمریکا […]

مقام های ارتش ایران، از آماده گی نیروهای این کشور برای اجرای رزمایش دفاع حمله بیولوژیکی خبر داده اند. مقام های ارتش ایران گفته اند که دستور اجرای این رزمایش را رهبر ایران داده است. دیروز رهبر ایران، آمریکا را به تولید ویروس کرونا متهم کرد و گفت که ایران به همین دلیل از آمریکا کمک نمی گیرد.

امیر حبیب‌ الله سیاری، معاون هماهنگ ‌کننده ارتش ایران گفته است که ارتش ایران خود را برای اجرای رزمایش دفاع حمله بیولوژیکی اماده می کند. به گزارش خبرگزاری تسنیم ، آقای سیاری در یک نشست خبری گفته است که این امادگی بدنبال “فرمان” علی خامنه ای، رهبر ایران و دستوری از سوی ستاد کل نیروهای مسلح ایران گرفته شده است. او همچنان از ایجاد یک مجتمع بیمارستانی دو هزار بستری توسط ارتش ایران ظرف چهل و هشت ساعت آینده برای مبارزه با ویروس کرونا در شهر تهران خبر داده است.

این در حالیست که علی خامنه ‌ای، رهبر ایران دیروز اتهام “تولید ویروس کرونا” را علیه مقام‌ های آمریکا مطرح کرد و گفت که به همین دلیل ایران برای مقابله با کرونا از آمریکا کمک نمی‌ گیرد.

رهبر ایران همچنان مدعی شد که ممکن است آمریکا در قالب کمک دارویی محصولاتی به ایران بفرستد که ویروس را “ماندگار” کند.

اما وزارت خارجه آمریکا به این سخنان رهبر ایران واکنش نشان داده است. مُورگان اُورتاگُس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در توییتی در واکنش به سخنان رهبر ایران در باره ویروس کرونا، آن را نادرست خوانده است. واکنش وزارت خارجه آمریکا در حالی مطرح شده است که یک هفته پیش نیز سخنگوی وزارت خارجه چین احتمال نقش آمریکا در شیوع ویروس کرونا را مطرح کرده بود.