اتحادیه اروپا حملات نظامی و تروریستی اخیر در افغانستان را برخلاف توافقنامه دوحه دانسته و خواهان تامین آتش‌بس در آن کشور شده است. اتحادیه اروپا افزوده که به کمک و حمایت‌‌های‌اش برای بهبود حقوق بشری و آزادی‌ های اساسی تمامی افغانستانی ‌ها به شمول اقلیت ‌های قومی و مذهبی در افغانستان ادامه می‌دهد. این اتحادیه […]

اتحادیه اروپا حملات نظامی و تروریستی اخیر در افغانستان را برخلاف توافقنامه دوحه دانسته و خواهان تامین آتش‌بس در آن کشور شده است. اتحادیه اروپا افزوده که به کمک و حمایت‌‌های‌اش برای بهبود حقوق بشری و آزادی‌ های اساسی تمامی افغانستانی ‌ها به شمول اقلیت ‌های قومی و مذهبی در افغانستان ادامه می‌دهد.

این اتحادیه روز جمعه با نشر اعلامیه ‌ای با اشاره به حمله اخیر طالبان بر یک پاسگاه نیروهای امنیتی کشور در زابل و حمله تروریستی روز چهارشنبه در کابل که در آن بیست و پنج تن از غیرنامیان کشته شدند، این حملات را محکوم کرده است.

اتحادیه اروپا افزوده که به کمک و حمایت‌‌های‌اش برای بهبود حقوق بشری و آزادی‌ های اساسی تمامی افغانستانی ‌ها به شمول اقلیت ‌های قومی و مذهبی در افغانستان ادامه می‌دهد.

در این اعلامیه همچنان آمده است که اتحادیه اروپا برای آوردن صلح در افغانستان متحد است.

این اتحادیه همچنان گفته است: اکنون بیش از هر زمان دیگر، افغانستان به آتش ‌بس ضرورت دارد. این تقاضای دیرینه اکثریت مردم افغانستان است که توسط اتحادیه اروپا حمایت می شود.

اتحادیه اروپا همچنان از پیشنهاد دبیرکل سازمان ملل متحد برای تامین آتش‌بس سرتاسری در جهان به هدف دستیبابی مردم به ویژه “افراد آسیب‌پذیر” به کمک‌های بشردوستانه استقبال کرده است.

انتونیو گوتیرش، دبیرکل سازمان ملل متحد روز سه شنبه به دلیل گسترش کروناویروس در جهان خواهان آتش‌ب س فوری در سراسر جهان شد. او در یک پیام تصویری گفته است که جنگ‌ها در سراسر جهان شدت گرفته و قربانی این وضعیت زنان، کودکان، افراد دارای معلولیت و بیجا شدگان اند.

این در حالیست که هیات معاونت ملل متحد در افغانستان “یوناما” روز چهارشنبه اعلام کرد که در بیست و پنج روز نخست ماه مارچ کم از کم صد غیرنظامی افغانستان در اثر خشونت ‌ها کشته شده و ده ‌ها تن دیگر زخمی شدند.

یوناما از همه طرف ‌های درگیر در افغانستان خواست تا سطح خشونت را کاهش بیشتر داده و در راستای تامین آتش‌بس و تفاهم پایدار سیاسی گام‌های عملی بردارند.