مقام های ایران از توان بالای دولت این کشور در مدیریت بحران ناشی از کرونا سخن می گویند. حسن روحانی رییس جمهور ایران گفته است که دولت او یکصد هزار میلیارد تومان برای مقابله با کرونا اختصاص داده است. او همچنان از شهروندان کشورش برای رعایت نکات ایمنی قدردانی کرده است. حسن روحانی رییس جمهور […]

مقام های ایران از توان بالای دولت این کشور در مدیریت بحران ناشی از کرونا سخن می گویند. حسن روحانی رییس جمهور ایران گفته است که دولت او یکصد هزار میلیارد تومان برای مقابله با کرونا اختصاص داده است. او همچنان از شهروندان کشورش برای رعایت نکات ایمنی قدردانی کرده است.

حسن روحانی رییس جمهور ایران، اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی را برای رهایی سریعتر از ویروس کرونا، ضروری و به نفع مردم دانسته و ضمن قدردانی از همکاری و همراهی مردم در اجرای این طرح، ابراز امیدواری کرده است که در روند اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، نیازی به جریمه شهروندان ایران دیده نشود.

آقای روحانی روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا در ایران، با مقایسه شرایط این کشور با برخی کشورهای پیشرفته در مقابله با بیماری کرونا، گفته است که پایه های نظام کشورش مستحکم است و حتی اگر کرونا در ایران به نقطه بالای همه گیری هم برسد، نظام سلامت، دکتران و پرستاران آنان آمادگی درمان و مهار آن را دارند. او ارایه خدمات دولتی برای بیماران کرونا را قناعت بخش توصیف می کند.

درهمین حال، کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صحت ایران اعلام کرده است که تاکنون سی و پنج هزار و چهارصد و هشت تن در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده اند و از این میان، دوهزار و پنجصد و هفده تن آنان جان خود را از دست داده اند. آقای جهانپور همچنان از بهبودی بیش از یازده هزار و شش صد تن از مبتلایان ویروس کرونا در کشورش خبر داده است.

جهانپور دلیل بالا گرفتن آمار مبتلایان به کووید- نزده در کشورش در روزهای پسین را، به رعایت نکردن توصیه های وزارت صحت این کشور نسبت می دهد و می گوید که طرح فاصله گذاری اجتماعی با تصویب رییس جمهور این کشور تا بیستم ماه حمل ادامه خواهد داشت.