ویروس کرونا می تواند فلسفه وجودی اتحادیه اروپا را از بین ببرد. نخست وزیر ایتالیا هشدار داده است که ناتوانی اتحادیه اروپا در مقابله با ویروس کرونا، فلسفه وجودی این اتحادیه را در نزد شهروندانش از دست خواهد داد. جوزپه کونته نخست وزیر ایتالیا ویروس کرونا را مانع بزرگ برای رشد اقتصاد جهان به ویژه […]

ویروس کرونا می تواند فلسفه وجودی اتحادیه اروپا را از بین ببرد. نخست وزیر ایتالیا هشدار داده است که ناتوانی اتحادیه اروپا در مقابله با ویروس کرونا، فلسفه وجودی این اتحادیه را در نزد شهروندانش از دست خواهد داد.

جوزپه کونته نخست وزیر ایتالیا ویروس کرونا را مانع بزرگ برای رشد اقتصاد جهان به ویژه اتحادیه اروپا دانسته است. او گفته است که اگر برای مقابله با کرونا کاری انجام داده نشود، فشار یک اقتصاد ویرانگر به جا خواهد ماند.

وی افزوده است: “ما در بحرانی به سر می‌بریم که جان بسیاری از شهروندان ما را گرفته و در حال ایجاد یک رکود بزرگ اقتصادی است. در ایتالیا و سایر کشورهای اتحادیه اروپا چاره ‌ای جز اتخاذ تصمیم ‌های ناراحت ‌کننده نداریم.”

وی هشدار داده است که اروپا نباید در مقابله با ویروس کرونا مرتکب اشتباهات تراژیک شود. وی می گوید که ناتوانی اتحادیه اروپا در مقابله با ویروس کرونا، فلسفه وجودی این اتحادیه را در نزد شهروندانش از دست خواهد داد.

جوزپه کونته نخست وزیر ایتالیا گفته است: “اگر اروپا نتواند توانایی خود را برای انجام این مسوولیت نشان دهد، تمام اروپا ممکن است فلسفه وجودی ‌اش را در نزد شهروندانش از دست بدهد.”

پیش از این رییس جمهور فرانسه در گفتگو با رسانه های ایتالیایی نیز از عدم همبستگی اروپا در مقابله با ویروس کرونا انتقاده کرده و گفته بود که اروپا نباید خود خواه باشد.

رییس جمهور فرانسه افزوده بود: “اگر ما در مقابله با این بحران همبستگی از خودمان نشان ندهیم، ایتالیا، اسپانیا و دیگران می توانند، از شرکای اروپایی خود انتقاد کنند.”

ایتالیا بالاترین آمار مبتلایان و جان ‌باختگان ویروس کرونا را در میان کشورهای اروپایی دارد. طبق تازه ‌ترین آمارها، شمار جان ‌باختگان کرونا در ایتالیا به ده هزار و بیست و سه تن و تعداد مبتلایان نیز به نود و دو هزار و چهارصدو هفتاد و دو تن رسیده است.