وزیر خارجه ایران بابیان این مطلب گفته است که کشورش آغازگر هیچ جنگی نخواهد بود، اما به آن ‌ها که این کار را می ‌کنند، درس ‌هایی خواهد داد. او همچنان گفته است که کشورش هیچ نیروی نیابتی در منطقه خاورمیانه ندارد. پیش از این رییس جمهور امریکا، ایران را متهم کرده است که در […]

وزیر خارجه ایران بابیان این مطلب گفته است که کشورش آغازگر هیچ جنگی نخواهد بود، اما به آن ‌ها که این کار را می ‌کنند، درس ‌هایی خواهد داد. او همچنان گفته است که کشورش هیچ نیروی نیابتی در منطقه خاورمیانه ندارد. پیش از این رییس جمهور امریکا، ایران را متهم کرده است که در تدارک حمله به نیروها و منافع امریکا در عراق است.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران امروز در حساب توییتر خود به اظهارات دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا، که ایران به تدارک حمله به نیروها و منافع امریکا در عراق متهم کرده است، واکنش نشان داده است.

آقای ظریف در تویتی نوشت: برخلاف امریکا که به طور مخفیانه دروغ گفته، تقلب کرده و ترور می‌کند، ایران فقط، آشکارا، اقداماتی دفاعی دارد. ایران هیچ جنگی را آغاز نمی‌کند، اما به آن‌ها که این کار را می‌کنند، درس‌هایی می ‌دهد.

روز چهارشنبه دونالد ترامپ در حساب توییتری خود ایران را به تدارک حمله به منافع امریکا در عراق متهم کرده بود.

آقای ترامپ در تویتی نوشت: طبق اطلاعات و اعتقاد ما، ایران یا گروه‌ های نیابتی ‌اش در حال تدارک حمله ‌ای غافلگیرانه علیه نیروهای امریکا و یا منافع این کشور در عراق است.

رییس جمهور امریکا همچنین در توییت خود ایران را تهدید کرده بود که حمله علیه نیروها و منافع امریکا در عراق می‌ تواند هزینه بسیاری سنگینی برای تهران به همراه داشته باشد. این در حالیست که دو روز پیش امریکا اعلام کرد که برای محافظت از نیروهای خود در برابر حملات احتمالی، در برخی پایگاه ‌های عراق سیستم ضد موشکی پاتریوت مستقر کرده است. اما روز گذشته عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه ایران هشدار داد که تحرکات نظامی امریکا در عراق می ‌تواند منطقه را به بی ‌ثباتی و شرایطی فاجعه‌ بار سوق دهد.