حسن روحانی رییس جمهور ایران، ارتش کشورش را نماد جنگ ‌سالاری نه بلکه مظهر پشتوانه مردم و منافع ملی ایران خوانده است. این در حالیست که ایران، امروز شاهد برگزاری تجلیل از روز ارتش این کشور بود. از سویی هم وزیر دفاع ایران گفته است که حضور نیروهای امریکایی در خلیج فارس باعث ناامنی در […]

حسن روحانی رییس جمهور ایران، ارتش کشورش را نماد جنگ ‌سالاری نه بلکه مظهر پشتوانه مردم و منافع ملی ایران خوانده است. این در حالیست که ایران، امروز شاهد برگزاری تجلیل از روز ارتش این کشور بود. از سویی هم وزیر دفاع ایران گفته است که حضور نیروهای امریکایی در خلیج فارس باعث ناامنی در این منطقه شده است. اما مقام های امریکایی حضور یافتن قایق های ایرانی در اطراف کشتی های این کشور در خلیج فارس را تحریک آمیز خوانده و گفته اند که به این اقدام ایران، پاسخ می دهند.

ارتش ایران امروز رژه نظامی را تحت نام “رژه خدمت” در تهران و همزمان در سراسر این کشور برگزار کرده است. این رژه که به هدف مبارزه با ویروس کرونا برگزار شد، در آن نمونه ‌هایی از تجهیزات رفع ‌آلودگی، بیمارستان‌ های سیار، موترهای طراحی و همچنین نمونه های حمایتی ارتش این کشور برای امدادرسانی به مردم ایران در کار مبارزه با ویروس کرونا نمایش داده شده است. حسن روحانی رییس جمهور ایران به مناسبت روز ارتش کشورش در توییتی گفته است که ارتش ایران نماد جنگ‌ سالاری نه، بلکه مظهر پشتوانه مردم و منافع ملی ایران است.

از سویی هم وزیر دفاع ایران در حاشیه این مراسم، از آمادگی های ارتش ایران برای مقابله با هر نوع تهدید به ویژه ویروس کرونا خبرداده است.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، بیست و نهم ماه حمل روز ارتش این کشور مسما شد. از این روز همه ساله در ایران گرامیداشت می شود. اما امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا، این مراسم در قالب رژه خدمت نیروهای ارتش این کشور در مبارزه با بیماری کرونا برگزار شد.