مقام های نظامی ایران از تحویل دهی هواپیماهای بدون سرنشین رزمی و کشفی به ارتش این کشور خبر داده اند. وزیر دفاع ایران می گوید، این هواپیماها که ساخت متخصصان ایرانی است، قابلیت حمل انواع محموله‌ های انفجاری با سرعت و ارتفاع بالا را دارند. به گفته مقام های نظامی ایران، یکی از این هواپیماها […]

مقام های نظامی ایران از تحویل دهی هواپیماهای بدون سرنشین رزمی و کشفی به ارتش این کشور خبر داده اند. وزیر دفاع ایران می گوید، این هواپیماها که ساخت متخصصان ایرانی است، قابلیت حمل انواع محموله‌ های انفجاری با سرعت و ارتفاع بالا را دارند. به گفته مقام های نظامی ایران، یکی از این هواپیماها که ” کرار” نام دارد، نقطه ‌زن بوده که با موتور توربو جت طراحی و با توانمندی‌ های رزمی و انتحاری مجهز شده است.

مقام های نظامی ایران همزمان با بیست و نهم حمل روز ارتش ایران، از تحویل‌ دهی شماری از هواپیماهای بدون سرنشین رزمی، کشفی و هدف ‌گیر با ‌حضور وزیر دفاع و شمار دیگر از مقام های نظامی ایران، به ارتش این کشور خبر داده اند. فرمانده نیروی هوایی ایران می گوید که این هواپیماها در بلند بردن توان رزمی ارتش ایران نقش مهمی دارند.

از سویی هم وزیر دفاع ایران می گوید که ارتش ایران از این پس می تواند حجم انبوهی از هواپیماهای بدون سرنشین از “نسل هواپیماهای جت،  ابابیل سه و کرار ” را که متخصصین صنایع هوایی ایران موفق به بومی سازی و تولید آن ها شده اند، در عملیات های نظامی خود مورد استفاده قرار دهد.

به گفته مقام های نظامی ایران، این هواپیماها با برد یک هزار کیلومتر و مداومت پرواز یکصد و هشتاد دقیقه، قابلیت پرواز و فرود را به صورت اتوماتیک دارند.

تحویل دهی این هواپیماها به ارتش ایران در حالی صورت می گیرد که شهرهای مختلف ایران دیروز صحنه تجلیل از روز ارتش این کشور بود، اما رژه دیروز ارتش ایران، متفاوت از سال های قبل، در راستای مقابله با ویروس کرونا برگزار شد.