همزمان با آغاز مجدد فعالیت کسب و کارهای  کم خطر در ایران، ممنوعیت تردد بین شهرها این کشور نیز از امروز رفع شده است. رسانه های ایران گزارش داده اند، که به محدودیت ترافیکی بین ولایت ها این کشور از امروز “خاتمه” داده شده است. از سویی هم دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا بار دیگر […]

همزمان با آغاز مجدد فعالیت کسب و کارهای  کم خطر در ایران، ممنوعیت تردد بین شهرها این کشور نیز از امروز رفع شده است. رسانه های ایران گزارش داده اند، که به محدودیت ترافیکی بین ولایت ها این کشور از امروز “خاتمه” داده شده است. از سویی هم دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا بار دیگر از آمادگی کشورش برای کمک به دولت ایران در کار مبارزه با ویروس کرونا خبر داده است. این در حالیست که مقام های صحی ایران، از کاهش آمار مرگ ناشی از بیماری کووید- نزده در چند روز اخیر در این کشور خبر داه اند.

همزمان با آغاز مجدد فعالیت کسب و کارهای  کم خطر در ایران، رسانه های این کشور گزارش داده اند، که به محدودیت ترافیکی بین ولایت ها ایران از امروز “خاتمه” داده شده است. ایوب شرافتی، معاون رییس پولیس راه نیروی انتظامی ایران، گفته است که از امروز همه محدودیت‌ های ترافیکی بین ولایتی “کاملا برداشته شده و تردد‌ها در سطح کشور به صورت عادی خواهد بود”. از سویی هم مقام های صحی ایران اعلام کرده اند، که تاکنون بیش از پنجاه و نه هزار تن از مبتلایان به بیماری کووید- نزده در سراسر ایران بهبود یافته و از بیمارستان ها مرخص شده اند.

این در حالیست که دونالد ترامپ، رییس جمهور امریکا بار دیگر بر آمادگی کشورش برای کمک به ایران برای مقابله با همه گیری ویروس کرونا تاکید کرده و خواستار توافق حکومت ایران با امریکا شده است.

ترجمه کلیپ ترامپ:‌آنها به شدت لطمه دیده اند. مشخص است ارقامی که گزارش کرده اند، درست نیست. اما اگر کمک بخواهند، به دستگاه تنفس مصنوعی نیاز داشته باشند. ما قطعا آماده کمک به آنها هستیم.

اما محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران در پاسخ به اعلام آمادگی دولت ترامپ برای ارسال دستگاه تنفس مصنوعی به ایران، در توییتی نوشته  که امریکا بهتر است از مداخله در امور داخلی کشورهای دیگر خودداری کند.

با این همه، تصمیم به رفع ممنوعیت تردد بین شهرها ایران پس از آن گرفته شده است که پیش از این رییس جمهور ایران، اجازه آغاز فعالیت کسب و کارهای کم خطر را داد و مقام های صحی ایران نیز اعلام کرده اند که آمار مرگ ناشی از بیماری کووید- نزده در سراسر این در چند روز اخیر کاهش یافته است.