سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری در ر مراسم یادبود از سالیاد شهادت عبدالعلی مزاری در کابل می ‌گوید که بدون انتخابات طرح هرگونه حکومت فروپاشی نظام بوده و پذیرفتنی نیست. آقای دانش می گوید که بهترین میکانیزم در روند صلح میکانیزم مشارکت عادلانه همه جوانب و برگزاری انتخابات است. به گفته وی، تعیین سرنوشت […]

سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری در ر مراسم یادبود از سالیاد شهادت عبدالعلی مزاری در کابل می ‌گوید که بدون انتخابات طرح هرگونه حکومت فروپاشی نظام بوده و پذیرفتنی نیست.

آقای دانش می گوید که بهترین میکانیزم در روند صلح میکانیزم مشارکت عادلانه همه جوانب و برگزاری انتخابات است. به گفته وی، تعیین سرنوشت سیاسی مردم جز از طریق انتخابات از هیچ طریق دیگر مانند ایجاد شورای اهل و عقد، امکان پذیر نیست.

معاون دوم ریاست جمهوری می ‌گوید که کشورهای جهان و منطقه با سیاست امنیت محور به افغانستان نگاه می‌ کنند و تازمانی‌ که این سیاست تصحیح نشده و همه کشورها بر بنیاد منافع مشترک با مساله افغانستان برخورد نکنند، این مشکل حل نخواهد شد.

درهمین حال، محمد محقق مشاور ارشد امنیتی ریاست جمهوری می‌گوید که خواست طالبان در روند صلح از رهبران جهادی بیعت، معیت و یا بی ‌طرفی است. به گفته وی، هیئتی به رهبری زلمی خلیلزاد آمده، برنامه‌ های گنگ دارند و باید این برنامه‌ ها درست با مردم افغانستان شریک شود.

این سخنان در حالی ابراز می ‌شود که روز چهارشنبه زلمی خلیلزاد نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان در مورد بدیل ‌ها و گزینه ‌های مختلفی برای پیشبرد روند صلح با مقام های حکومت و رهبران سیاسی بحث کرده است. همچنان یک مقام ارشد وزارت خارجه امریکا گفته است که ایجاد یک حکومت مشارکتی شامل این گزینه ‌ها بوده است.