وحید مجروج، سرپرست وزارت صحت عامه‌ می‌گوید که گسترش ویروس کرونا در کشور به یک بحران جدی بدل شده است. آقای مجروج که امروز پنجشنه در یک نشست خبری در کابل، صحبت می‌کرد گفت که وزارت صحت از نگاه پرسنل صحی و شفاخانه مشکلی ندارد و یگانه چالشی که در حال حاضر وجود دارد، نبود […]

وحید مجروج، سرپرست وزارت صحت عامه‌ می‌گوید که گسترش ویروس کرونا در کشور به یک بحران جدی بدل شده است. آقای مجروج که امروز پنجشنه در یک نشست خبری در کابل، صحبت می‌کرد گفت که وزارت صحت از نگاه پرسنل صحی و شفاخانه مشکلی ندارد و یگانه چالشی که در حال حاضر وجود دارد، نبود دستگاه‌های اکسیجن برای بیماران کرونایی است.

سرپرست وزارت صحت عامه، همچنان گفت که ایجاد بستر در بیمارستان‌ها راه حل نیست به گفته وی همین اکنون دو بیمارستان در کابل با همه تجهیزات طبی که دارد وجود دارد اما اکسیجن نیست. بر بنیاد گفته‌های سرپرست وزارت صحت عامه، در کابل هفت فابریکه تولید آکسیجن وجود دار اما به دلیل خواست بیشتر نمی‌توانند همه‌ی نیاز این وزارت را تکمیل کند.

سرپرست وزارت صحت عامه همچنان می‌افزاید که در بیمارستان‌های دولتی اکسیجن صرفه‌جویی می‌شود در حالی که در سکتور خصوصی به خاطر پول که بیماران می‌پردازند اسراف می‌کنند و حتی یک بیمار خواسته باشد می‌تواند از سه دستگاه اکسیجن هم‌زمان استفاده کند.

سرپرست وزارت صحت عامه، همچنان با انتقاد از بی توجهی مردم در قسمت رعایت دستورات صحی گفت که امیدوار است رسانه وخامت موضوع را به مردم پیام رسانی کنند. به گفته سرپرست وزارت صحت عامه، یگانه مشکل بخش صحی تاکنون در این وزارت نبود اکسیجن است.

سرپرست وزارت صحت تاکیید کرده است در صورت ادامه‌ی بی توجهی مردم به توصیه‌های بهداشتی این وزارت، نپوشیدن ماسک و رعایت نکردن فاصله‌های اجتماعی بحران مرگ رخ خواهد داد که این وزارت قادر به حل آن نیست.

آقای مجروح، افزده که دو هفته خانه نشینی شهروندان را نمی‌کشد اما دو روز بی توجهی مردم را خواهد کشت.

این در حالی است که در هفته‌های اخیر، آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به شدت افزایش یافته است. با توجه به آمار که وزارت صحت روزانه نشر می‌کند، رقم مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا همه‌روزه بیش و بیش‌تر می‌شود.