در اوج ناامنی‌ها در کشور هیات‌های جمهوریت و امارت در دوحه در برابر هم قرار گرفتند. هیات‌های دو طرف برای رسیدن به صلح، روی پیشنهادهای یک‌دیگر مذاکره می‌کنند. ملا عبدالغنی برادر که هیات گروه کشور را رهبری می‌کند در نخستین روز این نشست دو روزه، بر ایجاد نظام اسلامی مستقل، مرکزی و قدرتمند تاکید دارد. […]

در اوج ناامنی‌ها در کشور هیات‌های جمهوریت و امارت در دوحه در برابر هم قرار گرفتند.
هیات‌های دو طرف برای رسیدن به صلح، روی پیشنهادهای یک‌دیگر مذاکره می‌کنند.
ملا عبدالغنی برادر که هیات گروه کشور را رهبری می‌کند در نخستین روز این نشست دو روزه، بر ایجاد نظام اسلامی مستقل، مرکزی و قدرتمند تاکید دارد.
همین طور آقای عبداالله که رهبری هیات جبهه جمهوریت را بر عهده دارد گفته است که بازنده اصلی دوام جنگ مردم افغانستان خواهند بود.
در همین حال زلمی خلیل‌زاد نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان هشدار داده است که اگر طالبان با حکومت افغانستان به توافق صلح نرسند، امریکا دولت‌ِ را به رهبری طالبان که از راه نظامی به قدرت رسیده باشد به رسمیت نمی‌شناسد؛ او تاکید کرده که طالبان از راه جنگ نمی‌توانند به پیروزی کامل برسند.
در این برنامه، گرداننده عایشه شریفی با آقایان گل‌احمد نورزاد عضو مجلس نمایندگان، محمدجان رسولیار معاون پیشین والی هلمند و ظاهر مطهری فعال سیاسی گفت‌وگو کرده‌است.