وزارت خارجه کشور اعلام کرده است که شماری از اعضای پارلمان اروپا، سطح خشونت‌ها ار رىافغانستان بلند خوانده و از گروه طالبان خواسته اند تا به جنگ در این کشور پایان دهند و تن به آتش بس بدهند. در اعلامیه که روز شنبه بیست و ششم سرطان از سوی وزارت خارجه نشر شده آمده است […]

وزارت خارجه کشور اعلام کرده است که شماری از اعضای پارلمان اروپا، سطح خشونت‌ها ار رىافغانستان بلند خوانده و از گروه طالبان خواسته اند تا به جنگ در این کشور پایان دهند و تن به آتش بس بدهند.

در اعلامیه که روز شنبه بیست و ششم سرطان از سوی وزارت خارجه نشر شده آمده است که اعضای پارلمان اروپا، این سخنان را در نشست آنلاین با نمایندگان پارلمان و زنان سیاسی کشور مطرح کرده اند. بر اساس اعلامیه، اعضای پارلمان اروپا، تأکید کرده اند که پناه‌گاه‌های امن تروریستان در خاک پاکستان، باید از بین برده شود و این کشور، طالبان را به میز مذاکره برگرداند. بر بنیاد اعلامیه، اعضای پارلمان اروپا هم‌چنان تاکید کرده اند که اجازه نمی‌دهند زنان افغانستان بار دیگر به دوران سیاه گذشته برگردند، اعلامیه هم‌چنان افزوده است که نمایندگان پارلمان افغانستان و شماری از زنان سیاسی، گفته اند که اگر اتحادیۀ اروپا و جامعۀ جهانی از نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در برابر طالبان حمایت نکنند، این اتحادیه‌ شاهد افزایش مهاجران افغانستان به کشورهای اروپایی، افزایش قاچاق مواد مخدر و پیروزی افراط‌گرایی و تروریزم در افغانستان و منطقه خواهد بود.