وزارت امور خارجه کشور می‌‌گوید که سازمان امنیت و همکاری اروپا از افزایش خشونت‌ در کشور ابراز نگرانی کرده و برقطع فوری این خشونت‌ها در افغانستان تاکید کرده است. وزارت امور خارجه روز شنبه با نشر اعلامیۀ گفته است که سازمان امنیت و همکاری اروپا و اعضای دایمی و شرکای آسیایی این نهاد طی نشستی […]

وزارت امور خارجه کشور می‌‌گوید که سازمان امنیت و همکاری اروپا از افزایش خشونت‌ در کشور ابراز نگرانی کرده و برقطع فوری این خشونت‌ها در افغانستان تاکید کرده است.

وزارت امور خارجه روز شنبه با نشر اعلامیۀ گفته است که سازمان امنیت و همکاری اروپا و اعضای دایمی و شرکای آسیایی این نهاد طی نشستی که به همکاری سفارت افغانستان در کشور اتریش برگزار شده بود، ضمن بررسی وضعیت امنیتی کشور و پیامدهای منطقه‌ یی آن، حمایت‌ شان را از حل صلح‌ آمیز منازعه و حفظ دستاوردهای دو دهه اخیر اعلام کردند. در این نشست نمایند‌گان و سفرای کشورهای آسترالیا، جاپان، تایلند، ترکیه، اتحادیه اروپا، آلمان، تاجیکستان، کانادا، امریکا، انگلستان، اوزبیکستان و قزاقستان حضور داشته ‌اند. هم‌چنان طبق اعلامیه وزارت امور خارجه، این کشورها بر ادامه گفت‌وگوهای صلح، آتش‌بس و قطع فوری خشونت‌ها تأکید کرده‌اند.