دولت کانادا، علام کرده است که برای همکاران افغانستانی‌اش در کابل پناهندگی می‌دهد. به نقل از رویترز، مارکو مندیچینو، وزیر مهاجرت کانادا، روز جمعه اول اسد در یک نشست خبری، گفته است که بسیاری از شهروندان افغانستان، خود را در معرض خطر قرار دادند تا به کانادا کمک کنند و اکنون با تهدید طالبان روبه‌رو […]

دولت کانادا، علام کرده است که برای همکاران افغانستانی‌اش در کابل پناهندگی می‌دهد. به نقل از رویترز، مارکو مندیچینو، وزیر مهاجرت کانادا، روز جمعه اول اسد در یک نشست خبری، گفته است که بسیاری از شهروندان افغانستان، خود را در معرض خطر قرار دادند تا به کانادا کمک کنند و اکنون با تهدید طالبان روبه‌رو استند.

آقای مندیچینو، وضعیت افغانستان را «رو به زوال» خوانده و گفته است که در این شرایط، نیاز به اقدام سریع و قاطع در مورد بیرون کشیدن کارمندان افغانستانی، است. وزیر مهاجرت کانادا، در باره‌ی زمان و تعداد کسانی که به آن‌ها پناهندگی داده می‌شود، جزییاتی ارایه نکرده؛ اما گفته که مقام‌ها، در حال شناسایی افغانستانی‌های واجد شرایط استند.

ماموریت نظامی کانادا در افغانستان یک دهه قبل به پایان رسید، کانادا پس از آن، برای ۸۰۰ تن از شهروندان افغانستان که با این کشور همکاری داشت پناهندگی داد.