ریاست عمومی امنیت ملی با انتشار اعلامیه ‌ای بازداشت چهار خبرنگار در کندهار را تایید و اتهام آن‌‌ها را دیدار و گفت‌و‌گوی اختصاصی با سران طالبان خوانده است. این ریاست گفته این خبرنگاران زمانی که از مناطق «تحت اشغال گروه طالبان» به سوی مناطق تحت حاکمیت دولت وارد می‌‌شدند، بازداشت شدند. امنیت ملی نوشته که […]

ریاست عمومی امنیت ملی با انتشار اعلامیه ‌ای بازداشت چهار خبرنگار در کندهار را تایید و اتهام آن‌‌ها را دیدار و گفت‌و‌گوی اختصاصی با سران طالبان خوانده است. این ریاست گفته این خبرنگاران زمانی که از مناطق «تحت اشغال گروه طالبان» به سوی مناطق تحت حاکمیت دولت وارد می‌‌شدند، بازداشت شدند.

امنیت ملی نوشته که این خبرنگاران در تاریخ سوم اسد در منزل کنونی جنرال عبدالرازق با اعضای ارشد طالبان از جمله ملا گل‌آغا، مولوی منظور، مسوول استخبارات گروه طالبان، جنرال مبین، فیض‌الله دو تن از کارمندان سازمان استخبارات پاکستان، ملا یعقوب عمری فرزند ملا محمد‌عمر مسوول نظامی دیدار و گفت‌وگوی اختصاصی کرده‌‌اند. نهادهای حمایت از خبرنگاران چند روز قبل بازداشت این افراد را غیرقانونی خوانده و خواهان رهایی هرچه زوتر آنان شدند.