به‌دنبال سقوط پیهم مرکز شهرها و پس از ورود طالبان به شهر غزنی، منابع محلی می‌گویند که والی این ولایت زمینه را برای ورود این گروه به داخل شهر فراهم کرده‌است. در همین حال وزارت داخله می‌گوید که داوود لغمانی والی غزنی همراه با معاون و رییس دفترش به اتهام واگذاری شهر به طالبان، در […]

به‌دنبال سقوط پیهم مرکز شهرها و پس از ورود طالبان به شهر غزنی، منابع محلی می‌گویند که والی این ولایت زمینه را برای ورود این گروه به داخل شهر فراهم کرده‌است.
در همین حال وزارت داخله می‌گوید که داوود لغمانی والی غزنی همراه با معاون و رییس دفترش به اتهام واگذاری شهر به طالبان، در ولایت میدان وردک بازداشت شده‌اند.
تصاویری که در صفحات اجتماعی منتشر شده نیز نشان می‌دهد که طالبان کاروان موترهای لغمانی را بدون هیچ درگیری به سمت کابل بدرقه می‌کنند.
لغمانی در حالی متهم به معامله برای واگذاری غزنی به دست طالبان می‌شود که منابع محلی در فراه نیز ادعا می‌کنند مسعود بختور، والی فراه همراه با معاونش به طالبان تسلیم شده‌اند.
از سویی دیگر، عمران‌خان نخست وزیر پاکستان از زبان طالبان گفته است که این گروه تا زمانی‌که رییس جمهورغنی از قدرت کنار نرود، صلح نمی‌کنند.
در این برنامه، گرداننده عایشه شریفی با آقایان نادر احمدزی آگاه امور نظامی، عزیز ستانکزی فعال سیاسی، فضل‌من‌الله ممتاز دیپلومات پیشین و زلمی افغانیار رهبر جریان همبستگی ملت واحد افغانستان گفت‌وگو کرده‌است.