جو بایدن، رییس‌ جمهور امریکا، می‌ گوید مطمین است که چین برای رسیدن به معامله ‌ای با طالبان پس از به قدرت رسیدن این گروه تلاش خواهد کرد. جو بایدن، رییس جمهور امریکا پس از اعلام حکومت جدید در افغانستان، می ‌گوید که از تلاش چین برای توافق با طالبان مطمین است. به گزارش رویترز، […]

جو بایدن، رییس‌ جمهور امریکا، می‌ گوید مطمین است که چین برای رسیدن به معامله ‌ای با طالبان پس از به قدرت رسیدن این گروه تلاش خواهد کرد.

جو بایدن، رییس جمهور امریکا پس از اعلام حکومت جدید در افغانستان، می ‌گوید که از تلاش چین برای توافق با طالبان مطمین است. به گزارش رویترز، جو بایدن، رییس جمهور امریکا این اظهارات را روز سه شنبه، هنگام سخنرانی در نشست رهبران محلی پیرامون تاثیر بقایای طوفان گرمسیری «آیدا» در مرکز آموزش مدیریت اضطراری شهر سامرست ایالت نیوجرسی مطرح کرد.

رویترز همچنان نوشته است که امریکا و گروه هفت متحدانش روی هماهنگی موقف واشنگتن در برابر طالبان برای دسترسی ‌شان به ذخایر افغانستان که در بانک فدرال امریکا مسدود است، توافق کرده‌ است. این خبرگزاری به نقل از مقام های امریکایی گزارش داده است که این ذخایر تا زمان ثابت شدن تعهد طالبان برای رعایت حقوق زنان و قوانین بین المللی مسدود خواهد ماند.