بیست و چهار روز پس از فروپاشی حکومت غنی، طالبان سر انجام سرپرست رییس وزیران، و اعضای کابینه خود را اعلام کردند. به این ترتیب، ملاهیبت‌الله آخندزاده همچنان در جایگاه رهبر باقی ماند و ملا محمد حسن آخند به عنوان سرپرست رییس وزیران تعین شده است. ملا عبدالغنی برادر و عبدالسلام حنفی به عنوان معاونان […]

بیست و چهار روز پس از فروپاشی حکومت غنی، طالبان سر انجام سرپرست رییس وزیران، و اعضای کابینه خود را اعلام کردند.
به این ترتیب، ملاهیبت‌الله آخندزاده همچنان در جایگاه رهبر باقی ماند و ملا محمد حسن آخند به عنوان سرپرست رییس وزیران تعین شده است.
ملا عبدالغنی برادر و عبدالسلام حنفی به عنوان معاونان سرپرست ریاست وزیران گزینش شده‌اند.
مولوی محمد یعقوب مجاهد، سراج الدین حقانی و امیرخان متقی، هر یک به ترتیب سرپرستی وزارت های دفاع، داخله و خارجه را به دوش گرفته اند.
با آنکه طالبان پیش از این گفته بودند که حکومت همه‌شمول و فراگیر را شکل خواهند داد اما در میان اعضای ۳۳نفری کابینه معرفی شده، هیچ چهره‌ی غیرطالبانی دیده نمی‌شود.
هر چند ذبیح الله مجاهد هنگام خوانش نام‌های اعضای کابینه گفت که آنان بخاطر پیشبرد امور کابینه در نخست این سرپرستان را اعلام می‌کند و در آینده تغییراتی شکل خواهد گرفت، اما با آن‌هم، این موضوع با واکنش‌های زیادی داخلی و خارجی به همراه شده است.
در این برنامه، گرداننده شمس امانی با آقایان نورمحمد متوکل عضو کمیسیون فرهنگی طالبان، محمدعمر نهضت رییس حزب آما و ویس ناصری فعال سیاسی گفت‌وگو کرده‌است.