وزارت داخله‌ طالبان برگزاری هر گونه تظاهرات را ممنوع اعلام کرده است. در اعلامیه‌ ای این وزارت که از سوی ذبیح‌الله مجاهد منتشر شده، آمده است که تظاهرات باید قانونی باشد و در نخست از وزارت عدلیه باید اجازه گرفته شود. به نقل از اعلامیه، در گام بعدی ارگان‌های امنیتی باید بیست و چهار ساعت […]

وزارت داخله‌ طالبان برگزاری هر گونه تظاهرات را ممنوع اعلام کرده است. در اعلامیه‌ ای این وزارت که از سوی ذبیح‌الله مجاهد منتشر شده، آمده است که تظاهرات باید قانونی باشد و در نخست از وزارت عدلیه باید اجازه گرفته شود.

به نقل از اعلامیه، در گام بعدی ارگان‌های امنیتی باید بیست و چهار ساعت پیش از برگزاری تظاهرات در جریان گذاشته شود تا امنیت معترضان تامین شود. در اعلامیه تاکید شده است که هدف، شعار و مکان تظاهرات و همچنین آغاز و ختم تظاهرات بیست و چهار ساعت پیش با ادارات مربوطه شریک شود. وزارت داخله‌ طالبان در این اعلامیه گفته است تا زمانی که تمامی روندهای قانونی طی مراحل نشود، هیچ کسی حق تظاهرات و «ایجاد تشویش» برای مردم را ندارد. این درحالیست که در چند روز گذشته کابل و چند شهر دیگر شاهد تظاهرات ضد طالبان و سیاست‌های پاکستان در قبال افغانستان بوده است.