زلمی خلیلزاد، نماینده‌ ویژه‌ امریکا برای صلح افغانستان می ‌گوید که در جریان سه روز گذشته، بیش از ۲۵۰ شهروند خارجی از طریق پروازهای قطر از کابل خارج شده ‌اند. آقای خلیلزاد در رشته ‌تویتی گفته است که در جمع این افراد ده‌ ها شهروند امریکایی هم شامل بوده و بدون ایجاد موانع از سوی […]

زلمی خلیلزاد، نماینده‌ ویژه‌ امریکا برای صلح افغانستان می ‌گوید که در جریان سه روز گذشته، بیش از ۲۵۰ شهروند خارجی از طریق پروازهای قطر از کابل خارج شده ‌اند.

آقای خلیلزاد در رشته ‌تویتی گفته است که در جمع این افراد ده‌ ها شهروند امریکایی هم شامل بوده و بدون ایجاد موانع از سوی طالبان کابل را ترک کرده ‌اند. زلمی خلیلزاد از کشور قطر به خاطر کمک در تسهیل این پروازها قدردانی و از همکاری طالبان در این مورد استقبال کرده است. او همچنین گفته است که امریکا به تعامل با دولت قطر، طالبان و دیگران ادامه می ‌دهد تا از خروج مصوون شهروندان خارجی به ویژه امریکایی‌ ها و شهروندان افغانستان که مایل به ترک این کشور اند، اطمینان حاصل کند. نخستین گروه این افراد روز پنجشنبه‌ هفته‌ گذشته کابل را تر ک کردند. در آن روز، مطلق بن ماجد القحطانی، فرستاده‌ ویژه‌ قطر در یک نشست خبری که در فرودگاه برگزار شد، گفت میدان‌هوایی کابل برای انجام پروازهای خارجی آماده شده است.