انتونی بلینکن وزیر خارجه امریکا می‌ گوید، حملات یازدهم سپتمبر در امریکا روش زندگی امریکا را تغییر داد. وزیر خارجه امریکا از این روز سیاه ترین روز در تاریخ امریکا یاد کرده است. درهمین حال، جو بایدن رییس جمهوری آمریکا خواستار اتحاد مردم کشورش شده است آقای بایدن در پیامی ویدیویی خطاب به مردم این […]

انتونی بلینکن وزیر خارجه امریکا می‌ گوید، حملات یازدهم سپتمبر در امریکا روش زندگی امریکا را تغییر داد. وزیر خارجه امریکا از این روز سیاه ترین روز در تاریخ امریکا یاد کرده است.

درهمین حال، جو بایدن رییس جمهوری آمریکا خواستار اتحاد مردم کشورش شده است آقای بایدن در پیامی ویدیویی خطاب به مردم این کشور، نسبت به دوهزار و نه صد و نود و هفت نفری که در این حملات جان خود را از دست دادند ادای احترام کرد.ترجمه کلیپ:ما به کسانی که در دقایق، ساعت‌ ها، ماه‌ ها و سال‌ های بعد از آن روز جان خود را فدا کردند ادای احترام می‌کنیم. هرقدر زمان که از آن روز بگذرد، این مراسم درد آن لحظات را تازه می‌کند، گویی که همین حالا روی داده است.بیست سال پیش در یازدهم سپتمبر نزده تروریست چهار طیاره را ربودند و برج‌ های مرکز تجاری جهانی در نیویارک، ساختمان وزارت دفاع امریکا در واشنگتن و چند جای دیگر در امریکا را هدف گرفتند. در این رویدادها نزدیک به سه هزار نفر کشته شدند. امریکا شبکه القاعده را مسوول این حملات دانست. این رویداد زندگی مردم را نه تنها در امریکا، بلکه در افغانستان هم تغییر داد. زیرا اسامه بن لادن رهبر شبکه القاعده طراح این حملات در افغانستان زندگی می ‌کرد. امریکا به این بهانه بر افغانستان حمله کرد و حکومت طالبان را که در آن زمان به بن لادن پناه داده بود، سرنگون کرد.امسال بیستمین سالروز حملات دهشت افگنی یازده سپتامبر تحت سایه به قدرت رسیدن طالبان، گروهی که امریکا بیست سال پیش علیه آن جنگ را اعلام کرده بود، قرار گرفته است و بسیاری از کشورهای غربی تصور می ‌کنند که ممکن به قدرت رسیدن طالبان سبب برگشت طرح‌ های حملات بزرگ شبیه حملات یازدهم سپتامبر در کشورهای غربی شود. رییس اداره خدمات امنیتی و استخباراتی داخلی بریتانیا نیز گفت که تصرف افغانستان توسط طالبان، روحیه افراطگرایان را تقویت کرده و به آنان شجاعت بیشتر بخشیده است. این در حالی است که در توافقنامه دوحه، طالبان تعهد کرده که با داعش و القاعده مبارزه خواهد کرد.