شماری از دیپلمات‌های افغانستان طی یک نامه‌ سرگشاده به آنتونیو گوتیرش دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار رسیدگی شورای امنیت به تجاوز مستقیم پاکستان بر افغانستان شده اند. محمود صیقل و دکتر روان فرهادی، سفیران پیشین افغانستان در سازمان ملل متحد، مسعود خلیلی، سفیر پیشین افغانستان در ترکیه، اسپانیا و هند و همایون تندر، سفیر پیشین […]

شماری از دیپلمات‌های افغانستان طی یک نامه‌ سرگشاده به آنتونیو گوتیرش دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار رسیدگی شورای امنیت به تجاوز مستقیم پاکستان بر افغانستان شده اند.

محمود صیقل و دکتر روان فرهادی، سفیران پیشین افغانستان در سازمان ملل متحد، مسعود خلیلی، سفیر پیشین افغانستان در ترکیه، اسپانیا و هند و همایون تندر، سفیر پیشین افغانستان در اتحادیه اروپا این نامه را نوشته اند. در نامه از جامعه جهانی خواسته شده است که از شناسایی حکومت طالبان خودداری و از اصلاحات، تجدید ساختار و تداوم نظام مبتنی بر ارزش‌های قانون اساسی، پشتیبانی کند. دیپلمات‌های پیشین کشور در این نامه از دبیرکل سازمان ملل متحد خواسته ‌اند که در روشنی منشور این سازمان و اعلامیۀ جهانی حقوق بشر به موج جدید نسل‌کُشی، جنایت‌های جنگی و جنایت‌ها علیه بشریت در افغانستان پایان داده شود.