نشریه فارن پالیسی دریک مقاله خود درمورد موقف پاکستان درارتباط به افغانستان، نوشته که اسلام‌آباد به‌زودی از پیروزی خود درافغانستان پشیمان خواهد شد. نویسنده‌ی این نشریه در مقاله‌ی زیرعنوان ″پاکستان به‌زودی از پیروزی خود درافغانستان پشیمان می‌شود″ به سفر فیض‌حمید رییس اداره‌ی استخبارات پاکستان به کابل، اشاره کرده و نوشته که او برای میان‌جیگری در […]

نشریه فارن پالیسی دریک مقاله خود درمورد موقف پاکستان درارتباط به افغانستان، نوشته که اسلام‌آباد به‌زودی از پیروزی خود درافغانستان پشیمان خواهد شد.

نویسنده‌ی این نشریه در مقاله‌ی زیرعنوان ″پاکستان به‌زودی از پیروزی خود درافغانستان پشیمان می‌شود″ به سفر فیض‌حمید رییس اداره‌ی استخبارات پاکستان به کابل، اشاره کرده و نوشته که او برای میان‌جیگری در تقسیم قدرت در حکومت جدید طالبان به افغانستان رفته بود. به گفته‌ی نشریه، قدرت‌مندان پشت‌پرده‌ی پاکستانی در حقیقت راهبردهای استراتژیک خود را وسعت دادند. چیزی‌که به عقیده‌ی نویسنده‌ی مقاله اسلام‌آباد برای به‌دست آوردن آن در برابر دهلی جدید، سخت کوشید. وانچال وهرا نویسنده مقاله، فارن پالیسی هم‌چنان می‌گوید، پاکستان همچو حاکمیت قبلی طالبان این بارهم از افغانستان به‌حیث پناهگاه‌های امن برای گروه‌های ضد هند استفاده می‌کند.