دبیرکل سازمان‌ملل، در نشست عالی وزیران این سازمان در جینوا از کشور‌های عضو این سازمان خواست که ۶۰۶ میلیون دالر کمک کنند تا در چهارماه آینده به ۱۱ میلیون تن در افغانستان کمک فوری فراهم شود. دبیرکل ‌سازمان‌ملل ‌متحد تاکید کرده است که ۲۰ میلیون دالر از بودجه‌ مرکزی رسیدگی به واقعات عاجل این سازمان […]

دبیرکل سازمان‌ملل، در نشست عالی وزیران این سازمان در جینوا از کشور‌های عضو این سازمان خواست که ۶۰۶ میلیون دالر کمک کنند تا در چهارماه آینده به ۱۱ میلیون تن در افغانستان کمک فوری فراهم شود.

دبیرکل ‌سازمان‌ملل ‌متحد تاکید کرده است که ۲۰ میلیون دالر از بودجه‌ مرکزی رسیدگی به واقعات عاجل این سازمان برای حمایت ازعملیات بشردوستانه درافغانستان اختصاص می‌‌‍دهند. دبیرکل ‌سازمان‌ملل وضعیت بشری را در افغانستان فاجعه بارخوانده است. درهمین ‌حال، کشورهای کمک‌کننده درنشست سازمان‌ملل درمورد کمک بشری به افغانستان، بیش از ۱٫۲ میلیارد دالر کمک فوری وعده دادند.

جاپان دراین نشست ۲۰۰ میلیون دالربه افغانستان وعده کمک داد. امریکا گفته که ۶۴ ‌میلیون دالراضافی را برای فراهم‌آوری کمک‌های بشری به افغانستان فراهم می‌کند تا توسط سازمان‌های مستقل، ادارات ملل‌متحد و سازمان‌های غیرحکومت مستقیما به افغانستانی‌های نیازمند برسد.

چین در این نشست وعده فراهم‌آوری کمک‌های غذایی وطبی به ارزش ۳۱ میلیون دالر را به مردم افغانستان کرد.