به دنبال هشدار سازمان‌ملل در باره فاجعه انسانی در افغانستان، این سازمان میزبان اجلاسی در سویس برای جمع آوری پول به منظور کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان بود. هرچند سازمان ملل پیش از برگزاری این نشست اعلام کرده بود که به بیش از شش صد میلیون دالر نیازمند است، اما کشورهای جهان بیشتر از تقاضا، […]

به دنبال هشدار سازمان‌ملل در باره فاجعه انسانی در افغانستان، این سازمان میزبان اجلاسی در سویس برای جمع آوری پول به منظور کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان بود.
هرچند سازمان ملل پیش از برگزاری این نشست اعلام کرده بود که به بیش از شش صد میلیون دالر نیازمند است، اما کشورهای جهان بیشتر از تقاضا، آماده همکاری بشر دوستانه در افغانستان شدند.
در حالی که بیش از یک هفته از تشکیل حکومت سرپرست طالبان می‌گذرد اما تا اکنون هیچ کشوری آماده‌ی به رسمیت شناختن حکومت طالبان نشده اند.
بسیاری از کشورها به‌شمول، امریکا، ترکیه، ایران، فرانسه و شماری دیگری از کشورها به کابینه طالبان واکنش نشان داده و گفته اند کابینه موقت طالبان همه‌شمول نیست.
در این برنامه، گرداننده عایشه شریفی با آقایان عبدالحنان حقانی عضو طالبان، قریب‌الله سادات فعال سیاسی و آصف مبلغ پژوهش‌گر در دانشگاه آق‌دینیز ترکیه گفت‌وگو کرده‌است.