به نوشته یک کتاب جدید که به وسیله باب وودوارد، روزنامه نگار سرشناس آمریکایی نوشته شده است، رییس ستاد کل نیروهای مسلح آمریکا در روزهای پایانی ریاست جمهوری دونالد ترامپ برای جلوگیری از جنگ با چین دست به اقدام زده بود. به نوشته این کتاب، جنرال مارک میلی، به فرماندهان نظامی دستور داده بود تا […]

به نوشته یک کتاب جدید که به وسیله باب وودوارد، روزنامه نگار سرشناس آمریکایی نوشته شده است، رییس ستاد کل نیروهای مسلح آمریکا در روزهای پایانی ریاست جمهوری دونالد ترامپ برای جلوگیری از جنگ با چین دست به اقدام زده بود.

به نوشته این کتاب، جنرال مارک میلی، به فرماندهان نظامی دستور داده بود تا از دستورات احتمالی دونالد ترامپ برای کاربرد تسلیحات هسته ای اطاعت نکنند. به نوشته کتاب خطر، جنرال میلی نگران بود که در پی شکست دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری، او برای باقی ماندن در قدرت علیه چین یا ایران اقدام نظامی کند. به نوشته این کتاب، جنرال میلی همچنین دو بار با همتای چینی خود تماس گرفته بود تا به او درباره عدم اقدام نظامی واشنگتن علیه پکن اطمینان دهد. او حتی یک مانور نظامی آمریکا در منطقه اقیانوس آرام را لغو کرد تا نگرانی چینی ها از صحبت های ضدچینی آقای ترامپ بیشتر نشود.