گزارشگران بدون مرز دادخواست بیش از ۱۰۰ روزنامه‌نگار افغانستان مبنی بر حفظ دستاوردهای آزادی بیان در افغانستان را منتشر کرد. در این دادخواست، بیش از ۱۰۰ روزنامه‌نگار افغانستان از جامعه‌ی‌‍‌ جهانی خواسته‌اند که برای حفظ دستآوردهای آزادی بیان در افغانستان، هم‌کاری کنند. این روزنامه‌نگاران تاکید کرده‌اند که جامعه‌ی جهانی باید خواسته آنان را به‌منظور حفظ […]

گزارشگران بدون مرز دادخواست بیش از ۱۰۰ روزنامه‌نگار افغانستان مبنی بر حفظ دستاوردهای آزادی بیان در افغانستان را منتشر کرد.

در این دادخواست، بیش از ۱۰۰ روزنامه‌نگار افغانستان از جامعه‌ی‌‍‌ جهانی خواسته‌اند که برای حفظ دستآوردهای آزادی بیان در افغانستان، هم‌کاری کنند. این روزنامه‌نگاران تاکید کرده‌اند که جامعه‌ی جهانی باید خواسته آنان را به‌منظور حفظ روند اطلاع‌رسانی آزاد در افغانستان توجه کنند و در دفاع از خبرنگاران بایستند. گزارشگران بدون ‌مرز این نامه را بدون ذکر نام خبرنگارانی‌که پای این درخواسته امضا کرده‌اند، منتشر کرده است. به اساس گزارش سازمان گزارشگران بدون مرز که در ماه اپریل امسال به نشر رسید، افغانستان در رده بندی آزادی اطلاع‌رسانی از میان ۱۰۱ کشور، در جایگاه ۱۲۲ قرار داشت. پس از تسلط طالبان در افغانستان روند دسترسی به اطلاعات به صفر تقرب کرده و با خبرنگاران نیز برخورد خشونت‌آمیز می‌شود.