در حالی‌که شماری از کشورهای منطقه و جهان، تشکیل دولت فراگیر در افغانستان را یگانه راه‌حل بر پایان دادن معضل افغانستان می‌دانند، اما جوهری فواد حسین، وزیر اطلاعات و نشرات پاکستان می‌گوید پذیرش تقسیم قدرت برای طالبان با کسانی‌که سالها جنگیده اند، کار سخت و دشواری است. این در حالیست که دیروز عمران‌خان، نخست وزیر […]

در حالی‌که شماری از کشورهای منطقه و جهان، تشکیل دولت فراگیر در افغانستان را یگانه راه‌حل بر پایان دادن معضل افغانستان می‌دانند، اما جوهری فواد حسین، وزیر اطلاعات و نشرات پاکستان می‌گوید پذیرش تقسیم قدرت برای طالبان با کسانی‌که سالها جنگیده اند، کار سخت و دشواری است.
این در حالیست که دیروز عمران‌خان، نخست وزیر پاکستان پس از دیدار و گفت‌وگو با امام علی رحمان، رییس جمهور تاجکستان، از آغاز رای‌زنی‌هایش با طالبان در مورد دخیل کردن تاجیک‌ها، هزاره‌ها و ازبیک‌ها در دولت، خبر داد.
از سوی دیگر حامد کرزی رییس جمهور سابق در گفتگوی با یک رسانه بریتانیایی گفته است افغانستان به دولتی نیاز دارد که مردم زیر حاکمیتش بدون ترس و سرکوب، شاد زندگی کنند.
در این برنامه، گرداننده عایشه شریفی این موضوع را با آقایان عنایت‌الله خوارزمی، عضو کمیسیون فرهنگی وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان، علیم‌داد علیم، تحلیل‌گر سیاسی و ویس ناصری آگاه روابط بین‌الملل به‌بحث گرفته‌است.