به‌دنبال انتقادها از همه‌شمول نبودن کابینه حکومت جدید، طالبان شماری از سرپرستان باقی‌مانده حکومت سرپرست را اعلام کرد. ذبیح‌الله مجاهد معین وزارت اطلاعات و فرهنگ می‌گوید که به دلیل جلوگیری از ضیاع وقت، مراسم تحلیف حکومت سرپرست لغو شده‌است. آقای مجاهد تاکید کرده که در تعیینات تازه، تا حدی تخصص درنظر گرفته شده و این‌بار […]

به‌دنبال انتقادها از همه‌شمول نبودن کابینه حکومت جدید، طالبان شماری از سرپرستان باقی‌مانده حکومت سرپرست را اعلام کرد.
ذبیح‌الله مجاهد معین وزارت اطلاعات و فرهنگ می‌گوید که به دلیل جلوگیری از ضیاع وقت، مراسم تحلیف حکومت سرپرست لغو شده‌است.
آقای مجاهد تاکید کرده که در تعیینات تازه، تا حدی تخصص درنظر گرفته شده و این‌بار نمایندگانِ از اقلیت‌ها از جمله هزاره‌ها نیز تعین شده‌اند.
بر اساس فهرست کابینه، محمد حسن غیاثی از قوم هزاره به‌عنوان معاون وزارت صحت عامه گماشته شده‌است.
در همین حال، آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد گفته است همه می‌دانند که طالبان در نتیجه اختلاف‌های درونی، نتوانسته حکومت همه‌شمول تشکیل دهند.
آقای گوترش در حالی از اختلاف‌های درونی طالبان سخن می‌گوید که پیش از این مقام‌های امارت اسلامی هر نوع اختلاف در میان رهبران‌شان را رد کرده‌اند.
در این برنامه، گرداننده عایشه شریفی با آقایان زمان‌گل دهاتی رییس جبهه صلح افغانستان، داوودخان شیراز فعال سیاسی و الیاس جاوید رییس کمیته سیاسی حزب حرکت اسلامی افغانستان گفت‌وگو کرده‌است.