جوبایدن، رییس‌جمهور امریکا در جریان نخستین سخن‌رانی‌اش به‌صفت رییس‌جمهور در هفتادوششمین مجمع‌عمومی رییس‌جمهور بار دیگراز خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، دفاع کرد. رییس‌جمهور امریکا تاکید کرد که خروج نیروهای امریکای از افغانستان آغاز یک فصل جدید است. وی تاکید کرد که کشورش حامی حقوق زنان و دختران افغانستان است و از طالبان خواست که به […]

جوبایدن، رییس‌جمهور امریکا در جریان نخستین سخن‌رانی‌اش به‌صفت رییس‌جمهور در هفتادوششمین مجمع‌عمومی رییس‌جمهور بار دیگراز خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، دفاع کرد.

رییس‌جمهور امریکا تاکید کرد که خروج نیروهای امریکای از افغانستان آغاز یک فصل جدید است. وی تاکید کرد که کشورش حامی حقوق زنان و دختران افغانستان است و از طالبان خواست که به حقوق زنان احترام بگذارند. بایدن با اشاره به روابط امریکا با متحدانش گفته است که واشنگتن متعهد به همکاران با متحدان خود است. وی تاکید کرده است که اگر لازم باشد امریکا برای حفظ منافع خود و متحدانش به‌زور هم متوسل خواهد شد. درهمین حال، دبیرکل سازمان‌ملل متحد در این نشست بر تامین صلح و ثبات پایدار در افغانستان تاکید کرد.از سویی هم، رجب طیب اردوغان رییس‌جمهور ترکیه در سخن‌رانی در مجمع‌عمومی سازمان ملل خواهان صلح و ثبات دایمی در افغانستان شده است. آقای اردوغان تاکید کرده است که ترکیه هم‌چنان میزبان بیش از یک میلیون مهاجر تحت شرایط مختلف است. هم‌چنان رییس‌جمهوری برازیل در سخنرانی در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان‌ملل تاکید کرده است که دولت برازیل نگران آینده‌ی افغانستان و مردم این کشور است.