سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه از امریکا خواست تا برای از سرگرفته شدن مذاکرات هسته‌ای با ایران، رویکرد فعالانه‌‌تری را پیش بگیرد. آقای لاوروف ابراز امیدواری کرد که این مذاکرات هرچه زودتر دوباره از سرگرفته شود. وزیر خارجه روسیه از امریکا انتقاد کرد که تحریم‌هایی که علیه ایران اعمال کرده، کشورهایی را که ″به‌طور قانونی […]

سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه از امریکا خواست تا برای از سرگرفته شدن مذاکرات هسته‌ای با ایران، رویکرد فعالانه‌‌تری را پیش بگیرد. آقای لاوروف ابراز امیدواری کرد که این مذاکرات هرچه زودتر دوباره از سرگرفته شود.

وزیر خارجه روسیه از امریکا انتقاد کرد که تحریم‌هایی که علیه ایران اعمال کرده، کشورهایی را که ″به‌طور قانونی و مشروع با ایران تجارت می‌‌کنند″ نیز به دردسر انداخته است. این در حالیست که حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران تصریح کرد که ایران ″به‌زودی″ به مذاکرات ویانا باز می‌گردد. پس از خروج یک ‌جانبه دولت دونالد ترامپ از توافق اتمی با ایران در سال ۲۰۱۸، ایران در اقداماتی گام‌به‌گام اجرای تعهداتش در این توافق را متوقف کرد. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در آخرین گزارش سه ماهه‌ی خود اعلام کرد تولید اورانیوم ۶۰ درصد غنی شده ایران به بیش از ۱۰کیلوگرم و میزان اورانیوم ۲۰ درصدی ایران نیز به بیش از ۸۴ کیلوگرم رسیده است. این میزان چندین برابر حد مجازی است که در برجام برای ایران تعیین شده بود. پس از روی کار آمدن دولت جوبایدن، مذاکرات میان ایران و کشورهای بریتانیا، آلمان، فرانسه، روسیه و چین با حضور غیرمستقیم امریکا برای بازگشت به برجام در ویانا آغاز شد. این مذاکرات شش دور ادامه داشت و در ماه جون در آستانه‌ی انتخابات ریاست‌جمهوری ایران بدون رسیدن به نتیجه‌ی مشخصی متوقف شد.